vrijdag 2 november 2012

Is er soms wat?

Vanmorgen, tijdens het opruimen van wat zwerfvuil,liep ik achter een Audi langs. De grote bak stond in een parkeervak bij de flat. Net toen ik bijna achter die dikke auto was, reed de bestuurder pardoes achteruit. Ik liep langzaam door, maar nu met een boog achter de auto om. Desondanks bleef meneer achteruitrijden. Toen ik zijn gezicht in de buitenspiegel zag, haalde ik mijn schouders op. Reden voor hem om te stoppen en het raampje te laten zakken. "Is er soms wat?", vroeg hij quasi verbaasd. Ik antwoordde met een wedervraag : "Zag u mij soms niet lopen?". Hij fronste zijn wenkbrauwen en zei ietwat gepikeerd : "Natuurlijk wel!"  Toen ik hem vervolgens vroeg waarom hij dan toch achteruit bleef rijden zei hij enigszins verontwaardigd : "Ik reed toch zeker langzaam. U kunt gemakkelijk een aanrijding voorkomen." En daar mocht ik het dan op de vrijdagochtend mee doen. Als ie mij had aangereden had ik dat heerschap natuurlijk mijn excuses moeten aanbieden : "Meneer het spijt me dat u mij ondersteboven heeft gereden."