maandag 26 november 2012

Na de storm

Zondagmiddag, het Bovenwater  bij de Hondenkop
Dat het zondag flink gewaaid heeft was vanmorgen te merken. Er lag relatief veel zwerfvuil in het gedeelte van de wijk waar ik mijn ronde doe. Veel plastic zakken en grote papieren. Komt bij dat er nu veel meer blad van de struiken en bomen gewaaid is, zodat nu goed zichtbaar wordt wat er al die tijd onder het gebladerte van de struiken gelegen heeft. Veel lege blikjes dus. Ook langs de oevers van het Bovenwater dreef veel weggewaaid zwerfvuil. Dus ik heb vanmorgen ook even gevist. Nadat ik drie vuilniszakken vol gemaakt had, was ik het zat. Wat een gesjouw. Koffietijd dus! En alsof hij het geroken had kwam toevallig mijn steun en toeverlaat in het afhandelen van zwerfvuil langs. Dus tikte ik op het raam en maakte een drink beweging met mijn hand. We hebben samen een bakkie gedaan en even wat bijgepraat. Nee, niet over zwerfvuil. Daar zijn we al dagelijks mee bezig. We zijn beiden geïnteresseerd in de geschiedenis van Wereld Oorlog 2.