zondag 15 juli 2012

Van het kastje naar de muur

Worden we allemaal weesjes?
Afgelopen weken heb ik getracht te achterhalen of er een vergunning verleend is om de ganzen aan het Bovenwater te verjagen en/of af te schieten. Ik ben maar gestopt met mijn speurtocht, want ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. De Vogelbescherming stuurde mij naar het Ministerie. Het Ministerie verwees mij naar een andere instantie en die verwees mij ook weer door. Kortom, waardeloos. Ik zou bijna gaan denken dat ze elkaar een hand boven het hoofd houden. Ik overweeg een aantal bedreigde ganzen een trainingskamp aan te bieden, zodat ze terug kunnen vechten en schieten. Stel je eens voor, ben je aan het winkelen word je zomaar afgeschoten door een of andere lafaard die een 'license to kill' heeft. Want men vindt je lastig. Lastig, omdat je gebruik maakt van de zeer aantrekkelijke condities die men zelf voor jou gemaakt heeft.