zaterdag 7 juli 2012

Sleutelen aan de City Bug

De E-step is van het merk City Bug. Zoals ik al eerder tikte, heeft een prutser aan dat ding gezeten. Om hem op de juiste manier in orde te maken, heb ik de leverancier om informatie gevraagd. Uit de snel toegezonden foto's kon ik opmaken dat de achterrem verkeerd gemonteerd was. Toen ik vanmorgen aan de slag ging heb ik achtereenvolgend de achterrem opnieuw gemonteerd, het middenstandaard (bokje) zo bijgesteld dat het achterwiel van de grond komt als ie op het standaard staat en gelijk een extra steuntje aan de rechter poot van het standaard gemonteerd. Sonja stapt namelijk aan de andere kant af en kan dan met haar voet niet goed bij het standaard komen. De kabelboom heb ik opnieuw vastgezet met tie rips. Ik had de accu (loodzwaar!) verwijderd en het rijwielgedeelte opgehangen. Toen ik de City Bug (ook een verzamelnaam voor kleine auto's zoals de Aygo en de C1) uit de takels verwijderde, brak de nog enige steun van het km-tellerhuis. Balen, maar aan de andere kant een mogelijkheid om ook dat onderdeel eens goed vast te zetten. Aan de onderkant kon ik zien dat een andere steun ook al afgebroken was. Het huis zat met één schroef vast op de 'kroonplaat' van de voorvork. Met een paar creatieve oplossingen (zelf een extra steuntje gemaakt) heb ik het km-tellerhuis muurvast gezet. Ik ben bijna tevreden over de Bug. Het standaard heeft wat mij betreft iets te veel speling op de as. Maar voor de rest kan Sonja zittend op de e-step lekker Fenna uitlaten zonder haar voeten te belasten.