woensdag 4 juli 2012

Gelaser in het struikgewas

Grijsrijders
Na de lunch deed ik een retourtje Almere om wat spullen naar de winkel te brengen. Met dit warme weer is het een straf in een auto zonder airco te moeten zitten. Maar het was niet anders. Op de terugweg reed ik op de Buitenring, toen vlak voor een rotonde plotsklaps een agent in een fluorescerend hesje uit de bosjes kwam rennen. Ik dacht eerst dat ie een pistool in zijn hand had, maar het bleek een lasergun te zijn. Ik wist zeker dat ik me keurig aan de toegestane maximum snelheid had gehouden. Dus maakte ik me geen zorgen. Terwijl de man in looppas de weg over stak, zag ik nog iemand uit het struikgewas komen. Het was een vrouwelijke collega die, rennend, haar kleding in orde bracht. Nu kon dat gewoon een typisch vrouwelijk trekje zijn, maar misschien was er iets anders aan de hand. Al was het daar veel te warm voor. Al is het wel weer zo, dat bij hoge temperaturen men geneigd is wat kledingstukken uit te doen. Maar dit alles terzijde. Meneer was inmiddels naast mij aangekomen. Ik reed de rotonde op en zag in mijn spiegel, dat de agent midden op het wegdeel ging staan en een stopteken gaf door zijn hand omhoog te steken. Voordat ik de rotonde nam kon ik nog net zien dat het een personenauto was, de staande werd gehouden. Zijn vrouwelijke collega klopte haar kleding nog even vlug af en nam een stoere houding aan. Helaas had ik geen vrouwelijke bijrijder. Die had ongetwijfeld gezien op 's mans rits al dan niet open stond. Daar let ik als man dus niet op. Ik hou het maar op gelaser in het struikgewas.