zondag 22 juli 2012

Klussen aan de sleurhut


Afgelopen periode heb ik gewoontegetrouw de caravan nagelopen. Met het bekende lijstje, dat ik opmaak tijdens een vakantie heb ik de openstaande klussen afgewerkt. Geen grote ingrepen, al was het plaatsen van een nieuwe stofhoes op de trekstang een lastige klus. De moeren van de koppeling zitten namelijk behoorlijk verscholen. Maar niet verscholen genoeg om met een creatieve ingreep toch de boel te kunnen demonteren en monteren. Daarna heb ik het neuswiel vervangen. Dat ding was versleten wat vooral te wijten is aan de verkeersdrempels. Denk ik. Zelf verwijder ik het neuswiel als we gaan rijden. Er zit nu een wiel met een luchtbandje op. Dat rijdt aanzienlijk soepeler. Alleen de klem die op de dissel bevestigd is, valt tegen. Hij is van veel te dun plaatwerk, dus dat wordt lassen geblazen. Vorig jaar had ik de caravan in de stalling geplaatst, nadat ik de raambevestiging van het achterraam had verwijderd. Zo kon de dubbele ruit luchten, want er zat vocht tussen. Natuurlijk heb ik de plastic blokjes met wat montage draad gezekerd, zodat ze niet naar beneden konden vallen. Als dat zou gebeuren, kon ik het raam niet meer sluiten en/of openzetten. Het opnieuw vastzetten lukte gelukkig, al was het na veel gepiel.
Omdat Mike niet meer meegaat, hebben we de inventaris grondig herzien. Ik vind nog steeds dat het interieur nogal somber is door die donkere kleurstelling. Die heeft toch niets vandoen met vakantie en genieten? Het liefst zou ik de boel een wat lichtere kleur willen geven. Boven het (vaste) bed daarentegen bevindt zich een ventilatie die een helder witte kleur heeft. Dat is tegen de ochtend vervelend, want van dat licht word ik nog vroeger wakker. Ik heb de kap aan de buitenkant maar met koolteer pikzwart gemaakt. Een soortgelijk probleem vormt het luik. Maar dat laat ik maar voor wat het is. Tot slot heb ik een paar spatlappen gemonteerd. Het staat wat vreemd, maar ik wilde de extra contactdoos aan de onderkant tegen opspattend water beschermen. De doos zelf is spatwaterdicht. Die contactdoos maakt het aansluiten van elektrische apparatuur in de voortent een stuk gemakkelijker.