donderdag 5 juli 2012

Prutsers aan het werk

Er zijn nogal wat mensen die maar aanrommelen. Iets uit elkaar halen is voor hen vaak geen enkel probleem. Maar op de juiste manier weer monteren, is een ander verhaal. Zo trof ik al eerder geknoei aan toen ik de CBX onder handen nam. De aanzuigstukken waren ingedeukt en de openingen tussen de carburateurs en de aanzuigrubbers waren vrolijk dicht gekit. Ook de stationaire stelschroef was van recht naar haaks omgevormd, zodat het afstellen nauwelijks mogelijk was. Toen Sonja haar pas gekochte 2e hands elektrische step probeerde, liep de ketting van het grote tandwiel achter eraf. De ketting stond op goede spanning. Toen ik de boel bekeek zag ik dat het achterwiel scheef gemonteerd was. Dat niet alleen, ook de rem bleek verkeerd gemonteerd te zijn. Reden genoeg om de complete step eens grondig na te zien. Dat wordt weer ('nog steeds' kan ook) volgende week, want ik heb het druk. Trouwens, de achterband bleek ook niet geheel dicht. Het wiel is naar een motorzaak gebracht, want de scooterzaak 'kon er niets mee'. Ze wilden wel een nieuwe binnenband bestellen. De rest moest je maar zelf uitzoeken. Lekker suf hoor. Dus toen maar naar de motorzaak van Martin. Die heeft voor de prijs van de binnenband, de oude vervangen. Dat moest met de hand gebeuren. Als blijk van waardering en dank kregen ze bij de betaling ook iets voor bij de koffie. Zo gaat dat bij ons.