zondag 29 juli 2012

Suzuki GSX 750 Ltd Edition

Voor de komende winterperiode wil ik een restauratieproject te gaan doen. Ik dacht met name aan het opknappen van een oude motorfiets. Nu wil het toeval dat Robert onlangs zo'n ding op de kop had getikt. Niet zomaar een motor, maar een Suzuki GSX 750 waarvan er slechts een paar honderd gebouwd zijn. Een Limited Edition dus. Robert besloot toch een andere motor te kopen, met gevolg dat deze bijzondere en waardevolle Suz weg moest. Ik seinde direct dat ik die motor wel wilde overnemen, om hem op te knappen. Hoewel Robert hem al een paar maanden in zijn bezit had, ben ik gisteren even een kijkje gaan nemen.
Helaas was de fiets verre van compleet : een frame met wielen en tank, een motorblok en een koplamp. De rest ontbrak. Erg jammer, want de onderdelen voor deze motor zijn 2e hands schreeuwend duur en lastig te vinden. Een dergelijke Suz in goede staat kost zo'n 3.000 euro. Dus dan weet je het wel. Ze zijn ook wel omgebouwd naar race uitvoering vanwege deelname aan de AMA Superbikes (USA).