zondag 11 maart 2012

Nasty memory -2-

Mevrouw was er niet. Wel een jongeman, die mij erg behulpzaam was. Helaas kon hij voor mijn laptop geen geheugenkaarten bestellen. Ze zijn aan bepaalde leveranciers gebonden. Ik kreeg het advies via het www op zoek te gaan. Het schijnt dat dit laptop nogal speciale geheugenkaarten heeft. Typisch ict : veel gestandaardiseerd, maar toch net weer niet. En dan ook nog op cruciale punten. Dus ik het internet op. Helaas is het geheugen voor mijn laptop hier in den lande niet verkrijgbaar. Dus even naar de buren. Heerlijk vanuit een bureaustoel zo snel te kunnen reizen. Gelukkig heb ik een tijdje bij Siemens gewerkt, waar alle handboeken in het Duits waren gedrukt. Afgezien daarvan heb ik ook een paar keer opdrachten bij de buren gedaan. Dus weet ik met welk zoekgegeven in het Duits ik moet googelen : "Arbeitsspeicher kaufen". Trouwens een leuk bedacht woord, dat ''speichern". Lijkt op spijkeren, vastleggen dus. Eine Speicherplatte is dus een schijf, harddisk. Loch speichern is ponsen. Prachtig, die Duitse taal. Mijn zoektocht levert resultaat op. En hoe! Het interngeheugen dat ik zoek is op veel websites in Duitsland volop verkrijgbaar. Misschien ook wel logisch, want mijn laptop is een Fujitsu Siemens. Komende week wordt mijn bestelling afgeleverd. Hoop ik (het is en blijft shoppen via internet).