maandag 5 maart 2012

De A4 in Leiderdorp

Nieuwe brug over de Rijn
Verkeer onder de Resedastraat
Zondag reed ik de zogenaamde L-tour. Vanuit Lelystad eerst naar Leimuiden, waar Sonja bij haar moeder op bezoek ging. Ik reed door naar Leiden, waar ik eerst Joop gedag ging zeggen. Daarna naar Leiderdorp, om ook mijn ouders en Ruud te groeten. Daarna ben ik naar de voortgang van de aanleg van de A4 gaan kijken. De rijstrook richting Den Haag is al in gebruik. Een vreemd gezicht om die auto's onder ons straatje, de voormalige Resedastraat, voorbij te zien razen onder de Rijn door. Bovengronds is het gras groen. En bruin (vanwege de winter). Tegenover de gereformeerde kerk is de brug al geplaatst. Deze komt in de plaats voor de huidige die in de A4 ligt. Ik wilde ook even spontaan de kleine Valentijn groeten, maar om zeker te zijn van het goede adres ging ik even bij Marga langs. Maar die was niet thuis. Dus op goed geluk naar de Hoge Rijndijk gereden. Ze wonen naast een bekende snackbar en dat klopte.Op het raam zag ik de geboorteversiering met de naam Valentijn. Maar die lag met zijn mamma te slapen, zo vertelde Jason mij. Jammer, maar dat krijg je als je op goed geluk ergens naar toe gaat. Jason zelf stond klaar om naar werk te gaan. dus snel een kop thee, terwijl Jason zijn outfit streek (ja,ja). Daarna samen de hond uitgelaten en bij de auto afscheid genomen. Ik ben binnendoor, via Hoogmade en Woubrugge naar Leimuiden gereden. Hier en daar een stop vanwege het leuk, typisch Hollands polderlandschap. In Leimuiden Sonnepon weer opgepikt en toen retour Lelystad. een vermoeiende maar wel leuke zondag.