vrijdag 23 maart 2012

Een vermoeiende dag

Telkens als iemand het huis verlaat, is Fenna op haar hoede. Ze vindt het maar niks als iemand weggaat. Als ze de kans krijgt gaat ze trouw op wacht zitten voor het hekje in de tuin en houdt de deur van de garage in de gaten. Vandaag ging ze onverwacht met de auto mee naar de garage voor een paar nieuwe banden. Ik had haar achterin met de riem om op de bank neergezet. Het riempje had ik aan de middelste hoofdsteun gebonden. Vooraf had ik een speciale hondendeken over de bank gelegd. Die vormde een soort kuip, omdat de andere zijde aan de hoofdsteunen van de voorstoelen was vastgemaakt. We hadden pech, want de brug over de Noordersluis ging open. Even geduld dus en toen weer verder. Ondanks de korte riem lukte het haar halverwege de rit toch om tussen de bank en de voorstoelen terecht te komen. Ik ben maar snel gestopt en heb haar weer boven water gevist en het riempje wat korter gemaakt.
Bij de garage keek ze haar ogen uit. Al die rare geluiden wekten wel telkens een schrikreactie op, maar echt bang werd ze niet. Ook niet voor het pneumatisch gereedschap, wat aardig wat lawaai produceerde. Ik heb daar wat rondgewandeld over een gazon en ben even gaan zitten. Na de klus reden we weer naar huis. Dit keer was Fenna een stuk rustiger. Eenmaal weer thuis lebberde ze eerst een drinkbak bijna leeg en viel daarna in een diepe slaap.