maandag 12 maart 2012

Een piepende cavia

Fenna voelt ook nattigheid
Oeps! Twee blaaskaken.
Plichtsgetrouw als we zijn, heb ik de pup bij de gemeente aangemeld om hondenbelasting te betalen. Die bedraagt zo'n 6,50 euro per maand. Veel geld voor zo'n klein mormel dat meer weg heeft van een piepende cavia dan een hond. Eigenlijk zou ik pas na een jaar willen betalen. Ik bedoel, dat beestje is zo klein en nog niet eens zindelijk. Dus ze doet buiten nog niets dan alleen lucht happen á 6,50 euro per maand!
Ik heb gebruik gemaakt van het digitaal loket van de website van onze gemeente Lelystad. Wat een onlogisch gedoe was dat zeg. Probeer het zelf maar eens. Je wordt van het ene naar het andere scherm gestuurd met allerlei verhalen over honden in Lelystad en hondenbelasting. Net iemand die een heel verhaal houdt over het weer als je hem gevraagd hebt of ie een paraplu te koop heeft. Kortom, zeer gebruiksonvriendelijk. Daar worstelde ik me dus doorheen om alsjeblieft hondenbelasting te mogen betalen. Eigenlijk zou de gemeente met behulp van haar inwoners net zo'n slag met haar website moeten maken als met het taalgebruik op haar formulieren : Jip en Janneke taal en recht door zee. En dan zwijg ik maar over die nare uitklapschermen die je telkens dwarszitten omdat je cursor toevallig over iets heen gaat. En dat alles voor een piepende cavia, die over een jaar hopelijk een echte hond geworden is. Maar dan nog. Ik ruim altijd de poep op. Die zakjes kosten ook geld.