donderdag 21 juni 2012

Over de A6

Op mijn bestemming te Almere
Ik ben geregeld in het Almeerse te vinden. Niet om therapeutische redenen ( tussen Almere en mij zal het nooit meer goed komen), maar voor mijn tijdelijk werk. Ik rij geregeld over de A6 om goederen van Lelystad naar Almere te brengen. Dat doe ik in een Iveco bestelwagen, die voorzien is van een lift. Het leuke is dat ik niet in de spits hoef te rijden. Dat scheelt enorm, dus ik rij lekker ontspannen over de A6. Dat kan ik niet van iedereen zeggen, want er zijn automobilisten die er een potje van maken. Vooral wat betreft de maximum toegestane snelheid en het overbekende bumperkleven. De A6 is op zich best wel een veilige snelweg. Als we iedereen die de regels van het verkeer en/of het fatsoen overtreedt, van de A6 zouden verwijderen.
Zelf heb ik tot op heden geen hinder ondervonden van asociaal rijgedrag. Zo'n dikke bestelbus maakt indruk. Het leuke is ook dat ik met deze wagen alvast kan oefenen voor het geval we een camper zouden aanschaffen. Vooral het achteruit rijden en manoeuvreren is heel anders dan met de personenauto.