zondag 3 juni 2012

Huntelaar in de spits!

Tijdens het WK heeft bondscoach Van Marwijk laten zien, dat Robin van Persie niet in de voor hem ideale rol zat. Het viel mij nog mee, dat Van Persie al die tijd mocht blijven spelen. Bij Arsenal speelt hij de sterren van de hemel, maar in Oranje is daar weinig tot niets van te merken. Ook dit jaar niet. Het bevreemdt mij dat Van Marwijk kiest tussen Huntelaar en Van Persie. Ik zou als voetbal-nitwit niet kiezen maar voor beiden gaan. Huntelaar is een echte spits. Van Persie heeft meer voetballend vermogen en zou Huntelaar niet alleen mooie ballen kunnen geven, maar ook zelf scoren. Het is toch een doodzonde om een spits als Huntelaar op de bank te zetten? Als leek begrijp ik ook niet waarom Van Marwijk kiest voor Stekelenburg als keeper. Maarten is erg lang geblesseerd geweest en heeft afgezien daarvan niet opvallend gepresteerd in Italië. Tim Krul vind ik wat dat betreft aanzienlijk beter. Maar ja. voetbal is emotie en daar zijn keuzes ook op gebaseerd. Ook die van mij.