Ik ben nu voor de tweede keer gebeld door het bedrijf dat de aanhangwagens verhuurt. Het huurproces verloopt via een website. Daarop kan ik een aanhangwagen reserveren. Compleet met details over de soort aanhanger, de huurperiode en eventuele accessoires. Op zich een erg goede manier. Natuurlijk wordt ook naar mijn gegevens gevraagd.
Vooraf moet ik ook een formulier invullen, met dezelfde gegevens als die op de website. Het enig wat verschilt is de handtekening die ik op het formulier moet zetten. De rest is dubbelop. Ik kan geen account aanmaken, dus moet ik elke keer weer dat proces door. Maar ik heb de tijd.
De eerste keer was het de vrouw die mij belde. Haar naam staat ook onder het email met een bevestiging van de huuraanvraag. Ze sprak toen ook op een nare toon. Ik was namelijk op het papieren formulier vergeten de straatnaam in te vullen! Het leek wel of ik een halsmisdaad begaan had. Als vaste klant (!) vond ik het een zeer klantonvriendelijke benadering. Ze schold me niet uit hoor, maar dat had ook zomaar gekund. Misschien was het haar dag niet. Ik heb haar een keer geholpen toen een klant problemen had met het aankoppelen van een wagen. Toen was ze wel vriendelijk.
Gisteren was het haar man, die ook zo bot tegen mij sprak. Alsof ik hem had aangevallen of beledigd met mijn opmerking dat de verlichting het niet goed doet. Wat een botte vent zeg. Soort zoekt soort, zegt men. Dat zal dan het geval zijn. Of is er iets anders aan de hand?