woensdag 3 oktober 2012

Schapen gestolen

Schapen met bewaking
Het aantal schapen dat gestolen wordt is schrikbarend gestegen. Er was een tijd, dat de boer in zijn weiland een of twee dode (lees : geslachte) schapen aantrof. Maar dit jaar verdwijnen complete kuddes. Zo is het afgelopen jaar alleen al in Gelderland ruim 400 schapen verdwenen. In een geval zelfs zo'n 250 in één keer. Afgelopen dagen zijn ruim 30 schapen uit een weiland in Gelderland ontvreemd. Het riekt naar georganiseerde misdaad.
Het kan zijn dat de toenemende vergrijzing de oorzaak is. Al kan ik me niet voorstellen dat de oudere dames van de nieuwkomers allemaal sokken, truien en sjaals aan het breien zijn en daarvoor de georganiseerde misdaad inzet. Of is de vraag naar schapenmelk en -kaas zo fors gestegen? Lijkt me ook niet voor de hand liggen. Iets anders kan ik me niet bedenken. Immers, wie eet er nou schapenvlees? Niemand toch?