vrijdag 11 oktober 2024

Make-up aanbrengen

Afgelopen dagen had ik het plan opgevat de schutting af te werken met deklatten. Ik noem dat soort werk make-up aanbrengen. Het functionele deel is af. Vaak laat ik het dan zo en vergeet ik de boel netjes af te werken. Totdat ik plots de geest krijg.
Op het www kwam ik bij een bouwmarkt terecht waar de latten net geen €7,00 per stuk kostten. Ze zijn 180 cm lang en hebben een U-vorm. Mooi, die ga ik bestellen. Ik heb er drie van nodig. De bedoeling was de deklatten in de winkel te laten reserveren. Maar dat kon niet, want ze waren enkel via de website te koop. Ook geen probleem, want dan haal ik ze in de winkel op. Maar wat bleek? Ik kon ze enkel naar mijn huisadres laten sturen. Voor de drie afdeklatten (samen nog geen €21,00) zou dat €89 gaan kosten! Ik kon ze namelijk niet in de winkel laten bezorgen en ze daar zelf komen
afhalen. Die optie werkte ook niet op de website. Een chat hierover bracht geen verandering.
Ik heb hier en daar nog rondgekeken, maar ik kwam enkel de duurdere tegen. Die van Douglas bijvoorbeeld. Die waren 2x zo duur. Tijdens mijn zoektocht kwam ik geïmpregneerde planken/ latten tegen die niet alleen 180 cm lang waren maar ook 9 cm breed. Ik wist dat de breedte van een scherm 4 cm is. dus zou ik uit 1 zo'n plank 2 afdeklatten kunnen maken. Dat heb ik toen maar gedaan. Ik heb twee planken gekocht (€9,98 totaal) en die in de loods in de lengte doormidden gezaagd. Toen had ik plots 4 deklatten voor nog geen €10,00!
Vanmiddag heb ik de latten gemonteerd. Op de hoeken heb ik ze in verstek gezaagd. Ze liggen er mooi op. Ik ga de bovenkant nog behandelen met teerverf. Dan kunnen ze er een paar jaar tegen