dinsdag 15 oktober 2024

Experimenteren met kleur

Het geheel andere groen van de beits die ik voor de schutting kocht, wilde ik wat opleuken tot een wat donkere variant. Dus heb ik wat geëxperimenteerd met zwarte verf. Beide vloeistoffen zijn op waterbasis, dus gemakkelijk en verantwoord te mengen. Ik heb wat van de legergroene beits in een bakje gedaan. Daar heb ik een heel klein beetje zwarte verf aan toegevoegd. Maar bij het minste geringste beetje sloeg de groene beits zwart uit. Net als mijn bruine beits, als ik een kwartiertje in de zon loop. 😂
Met die mix heb ik een klein scherm gebeitst, want het is zonde om dat beetje weg te gooien. Ik heb me er maar bij neergelegd, dat die legergroene gewoon zo blijft. Ik ga er niet de schutting mee doen. Wie weet is er nog ergens een liefhebber van legergroen houtwerk. Maar eerst ga ik nog wat kleine tuinmeubelen met die beits doen. We hebben zoveel soorten groen op ons erfje, dus wat maakt het uit? Groen is groen. Toch? Er is nog wat hout, dat niet direct in het oog springt. Dat kan ik ook nog met die beits behandelen tegen houtrot. Dus echt weggegooid geld is het niet.