donderdag 17 oktober 2024

Onder de Matrix

Bij de loods heb ik de Matrix met z'n kont omhoog gezet. De twee oprijbruggen gleden op de gladde vloer in de loods weg. Dus heb ik het klusje maar buiten gedaan. Het weer was droog en de temperatuur lekker. Ik wilde na de lekke achterband toch nog eens goed de onderkant van de Matrix controleren. Normaal doe ik dat op een brug. Maar dan moet ik naar Lelystad rijden. Daar had ik geen zin in. We hebben hier ook een ligkar of monteurskar. Dus kon ik comfortabel liggend de onderkant van de auto bekijken.
Onderweg naar de loods heb ik de wielkasten schoongespoten. Dat was hoog nodig. Ook iets wat mij opviel toen ik de lekke band wisselde.
De controle leverde niets opvallends op. Alle bouten, moeren en onderdelen zaten gewoon op hun plaats. Maar goed, ik ben weer gerustgesteld,
Daarna heb ik wat opgeruimd in de loods en een verlengsnoer van een contrastekker voorzien. De originele was eraf geknipt.... Vraag mij niet waarom.