woensdag 9 oktober 2024

Snoeiafval pureren

Omdat het droog en zelfs aangenaam weer is, heb ik vanmiddag het groen gesnoeid. Morgen wordt het GFT opgehaald, dus dat komt dan mooi uit. Als ik het snoeiafval zondermeer in de kliko zou gooien, dan is ie in een mum van tijd tjokvol. Maar dan wel met heel erg veel lucht tussen het afval. Daarom pas ik een trucje toe. Als de kliko halfvol is, dan gebruik ik de heggenschaar als een pureermachine, een vreemde staafmixer. Ik steek de heggenschaar in het snoeiafval en laat hem dan z'n werk doen. Ik haal de schaar heen en weer tussen het snoeiafval. Als ik daarmee bezig men, zie ik het groen naar beneden zakken. Ik stamp het niet aan, om te voorkomen dat het vast komt te zitten. Nee, het groenafval moet het liefst losjes in de kliko liggen, zodat alles eruit valt als de kliko geleegd wordt.