donderdag 10 oktober 2024

Misbruik van burgers

Over steun gesproken, ik vind dat al dat gezeur om geld voor misstanden in de maatschappij een vorm van misbruik. Ik bedoel : er zijn wel miljarden voor oorlogen en oorlogstuig maar er is geen / te weinig geld voor de bestrijding van armoede, zorg, woningen, pensioenen enz. Voor die primaire zaken moet de burger zelf maar zorgen. Ergo : nog meer indirecte belastingen voor de burger. Al bepaalt ie natuurlijk zelf in hoeverre hij wil bijdragen.
Het aantal daklozen is enorm gestegen. Onder hen veel kinderen. Voor deze groep vrees ik het ergste. Op een of andere duistere manier is er iets met kinderen in dit land. Waarom is er nauwelijks aandacht voor de verdwenen 1.200 kinderen van de Toeslagenaffaire? Ooit zag en hoorde ik Peter Pannekoek daarover zijn verontwaardiging uitspreken op de tv. Ik zag ook hoe geschokt zijn panelleden naar hem keken. Peter roerde merkbaar een taboe aan. Maar dat is al weer 2 jaar geleden. Wat heeft de politiek met kinderen van doen?