woensdag 2 oktober 2024

Een vrije dag


Omdat er zowel in de loods als elders en/of thuis niets te doen is, geniet ik vandaag van een vrijde dag. Nou ja, genieten. Voor een actief iemand is het ook een beetje raar. Ik kan er zelfs onrustig van worden. Maar ik heb gisteren al wat bedacht voor vandaag. Ik ga weer een kleine rijsttafel maken! Gewoon weer witte rijst met sajoer, babi ketjap, rendang van kip, pittige gehakt en gefrituurde tahoe / tofu. De tahoe snijd ik in plakken alvorens hem licht te frituren. Met wat ketjap, gebakken uitjes en taugé wordt het ook een lekker bijgerecht.
Vanmiddag is er weer een knutselmiddag. Niet hier maar bij een van de andere dames thuis. Dus kan ik op alle gemak in in alle rust(!) aan de slag. Zoals gebruikelijk is het voor twee dagen. Morgen maken we een bordje 'nasi rames' klaar, plaatsen het in de magnetron en PING!! eten maar. Vooral de tweede dag smaakt zo'n rijsttafel subliem!