maandag 7 oktober 2024

De positieve kant

In tijden van tegenslag zie ik vrij snel de positieve kant(en) ervan; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Profiteren van tegenslagen is het mooiste wat er is. Het was soms ook een vorm van karma. Zo ben ik na een aangekondigd ontslag direct elders aan de slag gegaan. Met gevolg dat ik niet alleen aan het werk bleef, maar ook een dubbel inkomen had. De rechtszaken leverden mij ook nog een flinke vergoeding op. 😂
Ik moet telkens daaraan terugdenken, als ik over de effecten van de vele boycots lees. Zowel Rusland als China varen er economisch wel bij. Wat zeg ik? Veel beter dan voorheen. De boycots waren blijkbaar een trigger om nog meer hun best te doen op het gebied van strategisch plannen. Zodoende hebben de boycots meer schade toegebracht aan de EU en contraproductief gewerkt. Veel landen zijn het betweterige, koloniale en bemoeizieke Westen zat en kiezen voor andere partners, zoals Rusland en China. De BRICS gaat de US Dollar wegvagen van het wereldtoneel. Amerika probeert in Azië z'n macht vol te houden en botst daarom militair met China. Maar net zoals met Rusland het geval is, spint China juist meer garen bij de boycots van het Westen. Het zelfingenomen Westen ( = Amerika) pijnigt enkel zichzelf.