maandag 7 oktober 2024

De Genocide in Gaza

Op de tv proberen westerse zenders nog steeds het woord genocide te vermijden als het over Gaza en de West Bank gaat. Men spreekt liever over de politiek van Netanyahu. Maar de meeste gesprekspartners in praatprogramma's weigeren vervolgens over die politiek te spreken. Opvallend is ook dat men steevast als vertrekpunt van de gesprekken 7 oktober 2023 spreekt. Over alle door Israël veroorzaakte ellende wordt gezwegen. Enkel de door dat land gevoerde oorlogen worden aangehaald. Maar weer als voorbeeld alsof dat gestolen land zomaar aangevallen is.
Om hun halve waarheid als volledig te willen doen overkomen, zitten er ook vaak politici en militairen aan tafel. Net echt dus. Ik hoef enkel naar de gasten aan tafel te kijken om te weten hoe het gesprek / de discussie gaat verlopen. 
Maar ja, ik trap niet in dat soort presentaties. Die heb ik gedurende mijn loopbaan een paar keer meegemaakt. Bij overheidsinstanties. Dus met dat soort spelletjes ben ik bekend.