woensdag 9 oktober 2024

Sandy Posey

Als ik haar stem en liedjes hoor, dan zie ik weer het lyceum in de Kagerstraat in Leiden voor me. En het restaurant in Katwijk aan Zee, waar ik tijdens de zomervakantie werkte. Ik had een vrij gemakkelijk jaar in de 4e klas van de HBS. Dat kwam omdat ik die klas overdeed. šŸ˜Ik had een lastig jaar achter de rug, waarin ik wegens ziekte een grote achterstand had opgelopen. Ergo : ik ging niet over naar de eindexamenklas. Maar het betekende wel, dat ik een stevige basis kon leggen voor het laatste jaar.
Dat laatste jaar 1968-1969 viel toch nog tegen. Achteraf gezien denk ik dat de druk van de opkomstplicht voor militaire dienst misschien te groot was. Ik had een jaar uitstel gekregen en moest toen wel slagen. Tenminste, zo voelde ik het toen. Thuis was het nogal onrustig na de pensionering van mijn vader. Ik herinner me nog wel dat ik last had van black outs tijdens het eindexamen. Maar ik slaakte wel een zucht van opluchting toen ik geslaagd was. Doel bereikt!