donderdag 10 oktober 2024

Een ander fietszadel

Ze wilde een ander fietszadel. Dus heeft ze een ander gekocht. De buurtbewoonster vroeg mij het zadel op haar fiets te monteren. De hedendaagse e-bike hebben een heel andere constructie voor het zadel. Er zitten veel meer stelbouten op dan bij een gewone fiets. Ik moest de ouderwetse bevestiging van het nieuwe zadel verwijderen alvorens hem te kunnen monteren op de Gazelle. Maar het lukte dus.
Toen ik de fiets bij de buurtbewoonster terugbracht vroeg ik haar een proefritje te maken. Na terugkeer vroeg ze of het zadel iets naar achteren verplaatst kon worden. Zo gezegd, zo gedaan. Na weer een proefrit waren er nog wat twijfels. "Het zadel voelt raar aan", aldus de testpiloot. Ik zei haar dat haar zitvlak aan zo'n nieuw en ook nog ander zadel moest wennen . "Je kunt er beter eerst een paar keer mee fietsen en dan met opmerkingen komen", adviseerde ik haar. Dat was goed.