woensdag 2 april 2025

Stella probleem -3-

Zoals gezegd zijn wij vanmorgen met de fiets op de drager naar Nunspeet gereden. Vooraf hadden wij met elkaar afgesproken vooral positief te blijven. Dus niets zeggen over de onbeantwoorde e-mails, de domme chatbot en het verkeerde telefoonnummer. We laten eerst hen hun woordje doen.
Bij de receptie aangekomen werden wij door een van de aanwezige mannen geholpen. We vertelden hem het probleem en het feit dat de fiets pas 1 jaar jong is. Maar hij vroeg zelf verder niets aan ons. Ook geen naam of factuur. Hij raadpleegde de computer en ziet dat rond 12 uur er een gaatje in de planning van de werkplaats was. We moesten de fiets naar de werkplaats brengen.
Daar werd de fiets overgepakt door een van de twee monteurs. Hij zei dat hij de fiets direct zou nakijken. De fiets werd opgehesen en hier en daar gecontroleerd. Een stukje communicatie tussen de beide monteurs, leidde tot de oplossing van het probleem. Nog geen 10 minuten later reed ik op de fiets met trapondersteuning. De monteur zei dat ie er eerst niets van begreep, omdat alles functioneerde behalve de ondersteuning. Maar zijn collega wist meer. Die adviseerde hem naar het menu van de display te gaan om te controleren of de trapondersteuning soms uitgezet was. En dat bleek het geval! 😂 We wisten niet dat er ook nog een menu aanwezig was. De monteur zei dat ie dat zelf ook niet wist. Stella gebruikt voor haar fietsen namelijk displays van verschillende merken. Vandaar.
Waarschijnlijk is tijdens het uitzetten van de ondersteuning per ongeluk op 2 knoppen tegelijk gedrukt. Dan kom je zonder het te weten / zien in het menu. Vanwege de correctie daarna is de optie Ondersteuning Uit gekozen in plaats van (alsnog) uitzetten. Op het display zelf is niet te zien dat de ondersteuning op Uit staat. 😞
De uitleg was in mijn ogen plausibel, want ik ben na het schoonmaken van de fiets gewoon met trapondersteuning naar de Koffietafel en daarna naar huis gereden. Ik denk dat ik zelf de storing heb veroorzaakt tijdens het uitzetten van de ondersteuning. Al heb ik daar geen actieve herinneringen aan. 😁
Maar goed, de fiets doet het weer en daar ging het uiteindelijk om. En wat het telefoonnummer betreft, dat is : 088-2526377. Geen dank, graag gedaan.