Per adres houd ik keurig bij welke klusjes ik daar gedaan heb. Voor het geval dat er vragen of opmerkingen komen. Recent kwam ik erachter, dat ik per oppasadres gemiddeld zo'n 20 klusjes gedaan heb! Er zijn klusjes bij, die meer dan een paar dagen in beslag namen. Maar die werden hier in de buurt gedaan. Met uitzondering van de bouw van de kippenren.
Omdat we qua oppassen van een winwin situatie uitgaan, declareren wij geen kosten. We doen ook geen grote uitgaven. Een raamsluiting bijvoorbeeld kocht ik nieuw(!) in een kringloopwinkel voor €1,25. Het was voor een deur die met een dik, zwart elastiek gesloten moeten worden. Maar daar waren onze reumahandjes niet op berekend. Voor schroeven en/of spijkers vraag ik ook niets. Meestal hebben de bewoners die zelf voorhanden. Tot op heden hebben we de kosten alleen vergoed gekregen als ze gemaakt zijn op verzoek van de bewoner(s). Hetzelfde geldt voor uitgaven die onvoorzien waren, zoals een bezoek aan de dierenarts of het spontaan kopen van voer omdat het op was.