Al die elektronische tierlantijntjes mogen dan leuk zijn, echt nuttig vind ik ze niet allemaal. Ik kan op het dashboard van de Peugeot zien, wanneer ik het beste kan schakelen naar een hogere versnelling. Maar als ik snelheid verminder, krijg ik geen advies over de juiste versnelling. Het viel mij op, omdat de Peugeot onderin minder trekkracht heeft dan de Hyundai Matrix. Waar ik met gemak met de Koreaan in de 3e of 2e versnelling kon rijden, lukt dat niet met de Fransoos. Ik mis dan het advies terug te schakelen naar een bepaalde versnelling.
Ik ben nog steeds niet zover, dat ik alle functies van het grote display dat zich naast het dashboard bevindt ken. Eerlijk gezegd interesseert het mij ook niet zo. Als ik achter het stuur zit, concentreer ik me op het rijden en het verkeer. Zo'n scherm vind ik eerder afleiden. Ik zet het liever uit. Eerder merkte ik het bezwaar toen ik in de Nissan Leaf en later in de Tesla reed. De routeplanner in de Peugeot is niet dynamisch. Dus gebruiken wij de telefoon. Ik heb geen zin om extra geld uit te geven voor een online systeem. We hebben een computer, een telefoon, onze geografische kennis en een mond. Dat is toch meer dan genoeg om ergens te kunnen komen.
