Voor ons Leiderdorpers zeer bekende beelden. Dit keer van boven gezien.
Een Leiderdorper
in de Flevopolder
donderdag 25 juni 2026
Oorzaak en gevolg
De Britse PM Starmer heeft zijn ontslag ingediend. Volgens veel Britten heeft Starmer het land naar de knoppen geholpen. Net zoals Mark Rutte eerder deed en de Duitse bondskanselier Merz en Trump aan het doen zijn. De landen die Oekraïne steunen werken ook aan hun eigen ondergang. Het lijkt een vooraf geregisseerde politiek te zijn, waarvan veel delen terug te vinden zijn bij het WEF.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.
Over kinderen
Ergens las ik, dat het niet goed gaat met de zorg voor kinderen. Oud nieuws wat mij, als opa, betreft. Het gaat allemaal heel anders dan toen wij kinderen aan het opvoeden waren. En niet elke verandering is een goede.
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.
woensdag 24 juni 2026
Telkens weer die agressie
Afgaande op de vele Amerikaanse video's schijnt het zo te zijn, dat het gebruik van de claxon een dringend verzoek van de gebruiker ervan is om mishandeld of zelfs doodgeschoten te worden.
Wie vindt dat ie een minuut te lang op zijn bestelling moet wachten, mag de 'slome' bediende in elkaar slaan. Dat mag ook als op je pizza te weinig kaas zit. Of je hamburger te weinig ketchup heeft.
Wie niet van skateboards houdt, gaat met een vuurwapen of honkbalknuppel naar zo'n skatebaan om daar op de aanwezige skaters je agressie bot te vieren.
Het kan zijn dat vanuit een passerende auto je plots zomaar beschoten wordt. Beschoten worden kan je ook op school, in een supermarkt of in je eigen huis overkomen. Thuis, omdat je tiener niet blij is met de auto die het net vanwege z'n verjaardag van pappa en mamma gekregen heeft.
Wie zijn agressiviteit toch op een legale manier wil uitleven, kan nog altijd bij het Amerikaans leger gaan.
Wie vindt dat ie een minuut te lang op zijn bestelling moet wachten, mag de 'slome' bediende in elkaar slaan. Dat mag ook als op je pizza te weinig kaas zit. Of je hamburger te weinig ketchup heeft.
Wie niet van skateboards houdt, gaat met een vuurwapen of honkbalknuppel naar zo'n skatebaan om daar op de aanwezige skaters je agressie bot te vieren.
Het kan zijn dat vanuit een passerende auto je plots zomaar beschoten wordt. Beschoten worden kan je ook op school, in een supermarkt of in je eigen huis overkomen. Thuis, omdat je tiener niet blij is met de auto die het net vanwege z'n verjaardag van pappa en mamma gekregen heeft.
Wie zijn agressiviteit toch op een legale manier wil uitleven, kan nog altijd bij het Amerikaans leger gaan.
Woensdag rustdag
Gisteren had ik niet bepaald een goede dag. De nacht was ook niet zoals ik gewend ben. Ik heb me daarom maar ziek gemeld bij de baas. Ik stuurde ene berichtje met de mededeling : "Je vader heeft er vandaag geen zin in." 😀 Zoals het er nu voorstaat, zal ik in de loop van de middag wel in slaap sukkelen. Op de bank, onder de airco.
De airco's draaien op dit moment op de energie van de zonnepanelen. Er wordt ook nog terug geleverd, want de airco's zijn zuinig in het verbruik.
maar ja, dat weet je nooit met de energieboeven. Ze kunnen het zo regelen, dat je je eigen opgewekte energie niet eens zelf kan verbruiken. Verplicht terug leveren en de dure energie afnemen. Want het is nog steeds Nederland met z'n 'handelsgeest'.
Als je echt ergens enkel voordeel van wilt hebben, kan je dat het beste buiten de officiële instanties om doen. Dus niet ingaan op subsidieregelingen enz.
Terug naar vandaag. Gezien het weer verwacht ik de rest van de week ook maar thuis te blijven. Mij te warm.
De airco's draaien op dit moment op de energie van de zonnepanelen. Er wordt ook nog terug geleverd, want de airco's zijn zuinig in het verbruik.
maar ja, dat weet je nooit met de energieboeven. Ze kunnen het zo regelen, dat je je eigen opgewekte energie niet eens zelf kan verbruiken. Verplicht terug leveren en de dure energie afnemen. Want het is nog steeds Nederland met z'n 'handelsgeest'.
Als je echt ergens enkel voordeel van wilt hebben, kan je dat het beste buiten de officiële instanties om doen. Dus niet ingaan op subsidieregelingen enz.
Terug naar vandaag. Gezien het weer verwacht ik de rest van de week ook maar thuis te blijven. Mij te warm.
dinsdag 23 juni 2026
Abonneren op:
Posts (Atom)