donderdag 25 juni 2026

Van het oostfront

Groentemix met kip

Lekker, met witte rijst!

MAFS Australië

Tijdens middagpauze kijk ik af en toe naar bovengenoemde serie. Om vooral het menselijk gedrag van de deelnemers te volgen. Wat ik niet begrijp is, dat de stellen blijkbaar ook goed met elkaar overweg moeten kunnen. Terwijl duidelijk is, dat niet iedereen met elkaar klikt. Dat is in de wereld nu eenmaal zo.
Een van de deelnemers heeft de gewoonte anderen kritisch te benaderen en wat quasi grappige opmerkingen te moeten maken. Zij, ene Bec, gaat het hele rijtje af. Totdat iemand het spuugzat is en haar terugpakt. Uitdelen is ze goed in, maar niet in incasseren. Dan wordt ze boos en gedraagt ze zich als slachtoffer. Dan ligt de oorzaak bij iedereen, behalve bij haarzelf. Bec zelf is al een aantal keren op haar gedrag aangesproken. Maar ze kan zich niet inhouden. Het zit blijkbaar in haar DNA. Hoeveel klanten heeft ze als accountmanager met haar gedrag al weggejaagd? Hoe dan ook, ik verbaas me en geniet van al die heisa. Tja, vrouwen onder elkaar. Praat me er niet van. Het doet mij denken aan de tijd dat ik leiding gaf aan een groep vrouwen.
Wat de begeleiding betreft, die is ook erg zwak.

Zo dus -152-

Leiden via een drone

Voor ons Leiderdorpers zeer bekende beelden. Dit keer van boven gezien.

Verschil tussen beschaafd en westers

Het westen en de FIFA en UEFA zijn hun moreel kompas kwijt.

Oorzaak en gevolg

De Britse PM Starmer heeft zijn ontslag ingediend. Volgens veel Britten heeft Starmer het land naar de knoppen geholpen. Net zoals Mark Rutte eerder deed en de Duitse bondskanselier Merz en Trump aan het doen zijn. De landen die Oekraïne steunen werken ook aan hun eigen ondergang. Het lijkt een vooraf geregisseerde politiek te zijn, waarvan veel delen terug te vinden zijn bij het WEF.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie. 

Over kinderen

Ergens las ik, dat het niet goed gaat met de zorg voor kinderen. Oud nieuws wat mij, als opa, betreft. Het gaat allemaal heel anders dan toen wij kinderen aan het opvoeden waren. En niet elke verandering is een goede.
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.

Ouwe lullen muziek -418-

woensdag 24 juni 2026

That's all it took

Don't let me down

Belletje trekken met pa

Met wederzijds respect

Leiderdorp 1967 -1974

Om stil van te worden.

Telkens weer die agressie

Afgaande op de vele Amerikaanse video's schijnt het zo te zijn, dat het gebruik van de claxon een dringend verzoek van de gebruiker ervan is om mishandeld of zelfs doodgeschoten te worden.
Wie vindt dat ie een minuut te lang op zijn bestelling moet wachten, mag de 'slome' bediende in elkaar slaan. Dat mag ook als op je pizza te weinig kaas zit. Of je hamburger te weinig ketchup heeft.
Wie niet van skateboards houdt, gaat met een vuurwapen of honkbalknuppel naar zo'n skatebaan om daar op de aanwezige skaters je agressie bot te vieren.
Het kan zijn dat vanuit een passerende auto je plots zomaar beschoten wordt. Beschoten worden kan je ook op school, in een supermarkt of in je eigen huis overkomen. Thuis, omdat je tiener niet blij is met de auto die het net vanwege z'n verjaardag van pappa en mamma gekregen heeft.
Wie zijn agressiviteit toch op een legale manier wil uitleven, kan nog altijd bij het Amerikaans leger gaan.