Een Leiderdorper
in de Flevopolder
zaterdag 27 juni 2026
Niet zomaar in de brand
Twee weken geleden zijn hier twee auto's in brand gestoken. Dat er sprake was van opzet, was duidelijk. De daad had veel weg van een gerichte (wraak?) actie. Het betrof auto's van een autohandelaar.
Ik ken de mensen enkel vanwege een hondje van hen. Dat werd vaak losgelaten op straat. Het viel onze Fenna een paar keer aan. Omdat het een k*tkeffertje was, heb ik Fenna toen een keer losgelaten. Die ingreep heeft het probleem definitief opgelost. Als het keffertje ons zag aankomen, vluchtte het piepend en jankend naar z'n eigen voordeur. 😂
Later heb ik een ander keffertje van hen gevangen, toen het was weggelopen. De dochter probeerde hem te vangen, maar dat lukte dus niet. Ik heb hem toen onze tuin ingelokt. Het meisje heb ik vriendelijk gevraagd het nieuwe beestje niet meer zomaar los te laten lopen. Het heeft geholpen, want ik heb dar geen loslopend hondje meer gezien. Overigens heb ik die mensen altijd gegroet. Het was een kwestie van vervelend gedrag, wat aangepast is. Voor het overige ken ik ze niet.
Vandaag las ik dat twee mannen op dat adres opgepakt zijn. Vanwege fraude in de autohandel.
Ik ken de mensen enkel vanwege een hondje van hen. Dat werd vaak losgelaten op straat. Het viel onze Fenna een paar keer aan. Omdat het een k*tkeffertje was, heb ik Fenna toen een keer losgelaten. Die ingreep heeft het probleem definitief opgelost. Als het keffertje ons zag aankomen, vluchtte het piepend en jankend naar z'n eigen voordeur. 😂
Later heb ik een ander keffertje van hen gevangen, toen het was weggelopen. De dochter probeerde hem te vangen, maar dat lukte dus niet. Ik heb hem toen onze tuin ingelokt. Het meisje heb ik vriendelijk gevraagd het nieuwe beestje niet meer zomaar los te laten lopen. Het heeft geholpen, want ik heb dar geen loslopend hondje meer gezien. Overigens heb ik die mensen altijd gegroet. Het was een kwestie van vervelend gedrag, wat aangepast is. Voor het overige ken ik ze niet.
Vandaag las ik dat twee mannen op dat adres opgepakt zijn. Vanwege fraude in de autohandel.
Weinig animo
Na een jaar adverteren heeft het Duitse leger 500 jongelui weten te interesseren voor een dienstverband. Men verwacht dat de helft afgekeud zal worden. Veel Duitsers willen geen oorlog tegen Rusland, zoals de politiek die propageert.
Zoals gewoonlijk heeft Merk Rutte weer gelogen. Dit keer tegen zijn daddy Trump. Mark heeft Donald weer wat wijsgemaakt. Trump zei namelijk, dat ie Mark Rutte en diens prachtige vrouw bedankte.
Zoals gewoonlijk heeft Merk Rutte weer gelogen. Dit keer tegen zijn daddy Trump. Mark heeft Donald weer wat wijsgemaakt. Trump zei namelijk, dat ie Mark Rutte en diens prachtige vrouw bedankte.
Aan de kwestie Lisa heeft de politiek nog steeds niets gedaan. Er blijven criminelen en illegalen binnenkomen. Dat zal voorlopig zo blijven met deze regering.
Het kabinet wil de smerige uitstoot flink aanpakken. Ergo : minder ellendig uitspraken van politici?
Vroeger kwamen op de tv allerlei herhalingen van programma's, vanwege de zomervakanties. Tegenwoordig is het het hele jaar door herhalingen. Is dat soms vanwege het groeiend aantal demente / vergeetachtige kijkers, zoals ik?
Het kabinet wil de smerige uitstoot flink aanpakken. Ergo : minder ellendig uitspraken van politici?
Vroeger kwamen op de tv allerlei herhalingen van programma's, vanwege de zomervakanties. Tegenwoordig is het het hele jaar door herhalingen. Is dat soms vanwege het groeiend aantal demente / vergeetachtige kijkers, zoals ik?
vrijdag 26 juni 2026
Internet vertelt het
Je moet natuurlijk niet alles geloven wat op het internet staat. Zelfs AI waarschuwt ervoor, dat niet alles wat AI presenteert klopt. Het is en blijft mensenwerk.
't Is warm
Onder de overkapping is het 40 Celsius. Daar buiten is het 35 Celsius. Gelukkig is het binnen 22 Celsius. Het levert wel kippenvel op als ik van buiten naar binnen ga. En een klap voor mijn hoofd als ik naar buiten ga. Wat een verschillen!
Maar voor de rest geen last hoor. Ik heb vanmorgen nog wat gedaan aan het bestrijden van het ongewenst groen op het pleintje. Een beetje gericht sproeien, dat was alles. Eerder heb ik een blik in de loods geworpen en ben toen weer naar huis gegaan. Ik moet al rustig houden en dus maakte het niet zoveel verschil vanwege de warmte.
Veehouders hebben een brief gekregen vanwege de warmte in relatie tot hun dieren. De eigenaren worden geadviseerd schaduw te creëren en/of het vee 's nacht naar buiten te jagen. In een soort ploegendienst : overdag slapen en 's nachts de wei in.
Ik herinner me nog, dat de grazers in de overbevolkte, kaal gevreten Oostvaardersplassen volgens Staatsbosbeheer gedurende de zeer warme dagen helemaal geen schaduw nodig hadden. Misschien moet de NVWA ook daar eens een kijkje gaan nemen.
Maar voor de rest geen last hoor. Ik heb vanmorgen nog wat gedaan aan het bestrijden van het ongewenst groen op het pleintje. Een beetje gericht sproeien, dat was alles. Eerder heb ik een blik in de loods geworpen en ben toen weer naar huis gegaan. Ik moet al rustig houden en dus maakte het niet zoveel verschil vanwege de warmte.
Veehouders hebben een brief gekregen vanwege de warmte in relatie tot hun dieren. De eigenaren worden geadviseerd schaduw te creëren en/of het vee 's nacht naar buiten te jagen. In een soort ploegendienst : overdag slapen en 's nachts de wei in.
Ik herinner me nog, dat de grazers in de overbevolkte, kaal gevreten Oostvaardersplassen volgens Staatsbosbeheer gedurende de zeer warme dagen helemaal geen schaduw nodig hadden. Misschien moet de NVWA ook daar eens een kijkje gaan nemen.
MAFS Australië
Het lijkt een stuurloos schip, waarvan geen van de drie kapiteins het lef (of de vaardigheden?) heeft om het roer stevig in handen te nemen. De gesprekken worden niet gestuurd, het begeleidend drietal, die men experts noemt, laat de boel volledig uit de hand lopen.
Dat de bron van veel onrust Bec is, wordt bijna vergeten. De quasi experts richten zich enkel op de reacties van anderen daarop. En als iemand die het spuugzat is en zich gekwetst voelt, getergd uithaalt, is daar geen begrip voor en is die persoon de boeman. Maar dat is iets wat steeds vaker voorkomt. Kijk maar naar Oekraïne / NAVO en Rusland.
De quasi experts hadden gemakkelijk even wat beelden kunnen reproduceren, om daarmee deelnemers te confronteren. Om te bevestigen of te bestrijden van wat er gezegd en/of gedaan is. Maar dat gebeurde niet. Het bleef bij 'mijn woord tegen dat van de ander'. Daarbij staken de experts hun voorkeur niet onder stoel of banken. Wat een slecht programma zeg!
Ik ga er maar vanuit, dat het stuk voor stuk acteurs zijn. Zo niet, dan worden de deelnemers flink misbruikt.
Dat de bron van veel onrust Bec is, wordt bijna vergeten. De quasi experts richten zich enkel op de reacties van anderen daarop. En als iemand die het spuugzat is en zich gekwetst voelt, getergd uithaalt, is daar geen begrip voor en is die persoon de boeman. Maar dat is iets wat steeds vaker voorkomt. Kijk maar naar Oekraïne / NAVO en Rusland.
De quasi experts hadden gemakkelijk even wat beelden kunnen reproduceren, om daarmee deelnemers te confronteren. Om te bevestigen of te bestrijden van wat er gezegd en/of gedaan is. Maar dat gebeurde niet. Het bleef bij 'mijn woord tegen dat van de ander'. Daarbij staken de experts hun voorkeur niet onder stoel of banken. Wat een slecht programma zeg!
Ik ga er maar vanuit, dat het stuk voor stuk acteurs zijn. Zo niet, dan worden de deelnemers flink misbruikt.
Abonneren op:
Posts (Atom)
