dinsdag 23 juni 2026

Leiderdorp 1964

Er is geen stikstofprobleem

Wat een irritante presentator, die een deskundige de mond wil snoeren. Om die reden volg ik geen Nederlandse praatprogramma's.

Zo dus -151-

Voor een echt goede oplossing moet heel diep nagedacht worden. Laat dat niet aan laag geschoolden over. Tenzij even in Azië hun licht opsteken. 😂

Omvolking

Als we tolerant moeten zijn, zijn we al aan het inleveren.



Trumps dochter niet welkom

In Albanië zijn de afgelopen weken grote demonstraties geweest tegen de politiek en de komst van een resort dat gefinancierd wordt door Trumps dochter en haar joodse man Kushner. Ik schrijf het woord joods cursief, omdat het ook aangeeft waarom Trump niet alleen via AIPAC maar ook privé aan Israël vastzit. De politiek steunt de komst van het resort, het publiek niet.



Boos

maandag 22 juni 2026

De Rolex

Zeedieren in een woestijn

Terwijl de ene president druk doende is met zelfverheerlijking en een eigen balzaal, is de ander met zijn land en inwoners bezig.

Op de fiets

Als ik in het schuurtje ben, kijk ik maar niet te lang naar mijn fiets. Onlangs voelde ik aan de banden. Ze waren erg zacht.  Ik zuchtte maar eens diep. Want ik mag niet pompen en ik heb geen zin om de kleine, lawaaiige compressor te gebruiken. Het enige wat ik tot nu toe gedaan heb, is de accu's levend houden.
Deze week staat mijn fiets al twee maanden te treuren in het schuurtje. Zolang heb ik al niet meer gefietst. Het gebruik van de auto is me steeds meer gaan tegenstaan. Maar ik moet het nog twee weken zien vol te houden. Dan mag ik weer fietsen. Ik ga er maar vanuit, dat ik het fietsen niet verleerd ben.
Om mijn fietshonger enigszins te stillen, heb ik hem uit het schuurtje gehaald. De banden waren opgepompt, door Sonja. Ik heb de fiets naast het hek gezet en ben erop gaan zitten. Ik hield me aan het hek vast. Het klinkt raar, maar ik werd zowaar enthousiast van dat zadel onder mijn achterste! Ik heb daar een tijdje zo gezeten. Met een blij gevoel. Misschien heeft iemand mij gezien en gedacht : "Wat doet die opa toch?"
In afwachting van het moment waarop ik weer mag fietsen, ga ik mijn tijd besteden aan de tweewieler. Ik zag dat ie niet alleen stoffig, maar ook vies was. Misschien kan ik met een schoonmaakbeurt onze relatie alvast wat oppoetsen en en nieuw leven inblazen. 

Hoezo hitte?

We hebben 3 jaar op Curaçao gewoond. Daar kwamen toen ook al veel toeristen. Allemaal kwamen zij met cruiseschepen de tropische warmte opzoeken. 
Mensen klagen wel over de warme dagen, maar in het jaar na ons huwelijk, 1976, was er ook sprake van een zeer warme zomer. Ik herinner me nog wel, dat wij het een mooie zomer vonden.
Vandaag de dag gaan veel klagers straks naar hun vakantiebestemming. In Frankrijk, Spanje en ongetwijfeld ook naar de Antillen. Ik weet niet beter dan dat het daar nog warmer is dan hier. Of missen al die klagers soms de palmbomen hier?

Financiële compensatie

Dat zwarte mensen alsnog een schadevergoeding eisen vanwege de slavernij, vind ik onzin. Hebberigheid over de lijken van hun zeer verre voorouders, waarvan men niet eens weet in hoeverre zij zelf ook aan slavenhandel en/of slavernij deden. Aan de andere kant : de overheid steelt veel van de burgers en hebben de koloniën enkel kaal geplukt. Zelfs de Oranjes bezitten gestolen goed.
Wat de Molukkers betreft, ligt het wat mij betreft anders. Zij waren KNIL militairen die plotseling allemaal ontslagen werden. Hun pensioenopbouw stond stil en ze werden als voormalige ambtenaren gediscrimineerd en onbeschoft behandeld. Een aantal van hen leeft nog, terwijl de tweede generatie nog volop aanwezig is. Het is vooral de tweede generatie, die ook geleden heeft. Veel gezinnen raakten door de frustraties van hun ouders ontwricht. Ik vergelijk het maar met de Toeslagenaffaire en de wanhopige ouders.

Begin de week goed

Zoals deze vrouw.

Pedofielen, verkrachters en moordenaars

Dit Israël wordt gesteund door Nederlandse politici. Soort zoekt soort?

Een arrogante narcist

Ik weet het : de brutalen hebben de halve wereld. Maar er is ook nog een andere helft. Thijs Römer is zo'n bruut en brutaal iemand. Hij heeft dan een straf uitgezeten, maar genezen van pedofilie zal ie zeker niet zijn. Misschien is vanwege zijn straf die hang naar kinderen enkel groter geworden. Dat zou zomaar kunnen. Natuurlijk zijn er mensen die roepen : iedereen krijgt een tweede kans. Maar die kans kan heel anders zijn dan zij bedoelen.
De arrogante smeerlap Römer kan zich beter afzonderen en niet meer in het openbaar optreden. Om zich in een slachtofferrol te presenteren aan zijn publiek. Deze narcist denkt dat ie gewoon weer verder kan gaan met zijn leven. Bah!

Maandag

Niet iedereen is dol op een dag als vandaag.