Een Leiderdorper
in de Flevopolder
zondag 28 juni 2026
Helpen of afstoppen
Stel ik zie iemand boodschappen wil meenemen zonder te betalen. Dan zeg ik iets daarvan. Zo heb ik een paar keer gezegd : "U / je gaat toch wel betalen hè?" Meer niet. Ik ga zo'n iemand niet fysiek tegenhouden of zo. Dat is aan de winkel.
Als ik iemand zie die iets pikt wat tot de primaire levensbehoeften hoort, dan zou ik er zelf voor willen betalen. Ik heb het dan over etenswaar, zoals brood, luiers, babyvoeding enz. Uiteraard afhankelijk hoe de dief eruitziet en na een praatje.
Voor dit soort figuren dus niet :
Als ik iemand zie die iets pikt wat tot de primaire levensbehoeften hoort, dan zou ik er zelf voor willen betalen. Ik heb het dan over etenswaar, zoals brood, luiers, babyvoeding enz. Uiteraard afhankelijk hoe de dief eruitziet en na een praatje.
Voor dit soort figuren dus niet :
zaterdag 27 juni 2026
Niet zomaar in de brand
Twee weken geleden zijn hier twee auto's in brand gestoken. Dat er sprake was van opzet, was duidelijk. De daad had veel weg van een gerichte (wraak?) actie. Het betrof auto's van een autohandelaar.
Ik ken de mensen enkel vanwege een hondje van hen. Dat werd vaak losgelaten op straat. Het viel onze Fenna een paar keer aan. Omdat het een k*tkeffertje was, heb ik Fenna toen een keer losgelaten. Die ingreep heeft het probleem definitief opgelost. Als het keffertje ons zag aankomen, vluchtte het piepend en jankend naar z'n eigen voordeur. 😂
Later heb ik een ander keffertje van hen gevangen, toen het was weggelopen. De dochter probeerde hem te vangen, maar dat lukte dus niet. Ik heb hem toen onze tuin ingelokt. Het meisje heb ik vriendelijk gevraagd het nieuwe beestje niet meer zomaar los te laten lopen. Het heeft geholpen, want ik heb dar geen loslopend hondje meer gezien. Overigens heb ik die mensen altijd gegroet. Het was een kwestie van vervelend gedrag, wat aangepast is. Voor het overige ken ik ze niet.
Vandaag las ik dat twee mannen op dat adres opgepakt zijn. Vanwege fraude in de autohandel.
Ik ken de mensen enkel vanwege een hondje van hen. Dat werd vaak losgelaten op straat. Het viel onze Fenna een paar keer aan. Omdat het een k*tkeffertje was, heb ik Fenna toen een keer losgelaten. Die ingreep heeft het probleem definitief opgelost. Als het keffertje ons zag aankomen, vluchtte het piepend en jankend naar z'n eigen voordeur. 😂
Later heb ik een ander keffertje van hen gevangen, toen het was weggelopen. De dochter probeerde hem te vangen, maar dat lukte dus niet. Ik heb hem toen onze tuin ingelokt. Het meisje heb ik vriendelijk gevraagd het nieuwe beestje niet meer zomaar los te laten lopen. Het heeft geholpen, want ik heb dar geen loslopend hondje meer gezien. Overigens heb ik die mensen altijd gegroet. Het was een kwestie van vervelend gedrag, wat aangepast is. Voor het overige ken ik ze niet.
Vandaag las ik dat twee mannen op dat adres opgepakt zijn. Vanwege fraude in de autohandel.
Abonneren op:
Posts (Atom)