Zoals verwacht wordt na elke Oekraïense aanval op Russisch grondgebied, harder teruggeslagen. Ik zou voor vrede kiezen.
Een Leiderdorper
in de Flevopolder
vrijdag 26 juni 2026
Minder energie en minder warm
Gelukkig zijn er nog veel recepten voor warm eten waar je weinig energie (gas, elektra) voor nodig hebt. Om die reden gebruik ik sinds de prijsstijgingen kipfilet om rendang te maken. Er zijn meer gerechten, die vrij lang moeten koken, zoals goulash. Maar ook in goulash kan je het rundvlees vervangen door kip. Kip is net als vis vrij snel gaar.
Vrij snel gaar word ik zelf trouwens ook in een warme auto. Er zit een airco in, maar de eerste kilometer is het warm.
Ik heb op de voorruit van de auto daarom een dekje gelegd. Zowel 's zomers als 's winters gebruik ik dat ding. Hier en daar zie ik auto's met een scherm in de auto tegen de voorruit. Ik vind zo'n oplossing minder goed werken. De warmte is dan al binnen. Dat is ook het geval met het panoramadakje op de Peugeot. Er zit wel een fraai gordijn aan de binnenkant, maar liever leg ik iets op de ruit aan de buitenkant. We hebben magneten die vrij krachtig zijn. Ik heb er een aantal van een stukje dikke tape voorzien, zodat ze geen krassen maken op de carrosserie. Met die magneten zet ik het doek op een auto vast.
Maar als het even kan, zet ik de auto het liefst in de schaduw.
Vrij snel gaar word ik zelf trouwens ook in een warme auto. Er zit een airco in, maar de eerste kilometer is het warm.
Ik heb op de voorruit van de auto daarom een dekje gelegd. Zowel 's zomers als 's winters gebruik ik dat ding. Hier en daar zie ik auto's met een scherm in de auto tegen de voorruit. Ik vind zo'n oplossing minder goed werken. De warmte is dan al binnen. Dat is ook het geval met het panoramadakje op de Peugeot. Er zit wel een fraai gordijn aan de binnenkant, maar liever leg ik iets op de ruit aan de buitenkant. We hebben magneten die vrij krachtig zijn. Ik heb er een aantal van een stukje dikke tape voorzien, zodat ze geen krassen maken op de carrosserie. Met die magneten zet ik het doek op een auto vast.
Maar als het even kan, zet ik de auto het liefst in de schaduw.
Leiderdorp vanuit de lucht
Met een mooi begin van de Gerformeerde kerk, waar ik als kind vanuit het raam van de huiskamer tegenaan keek.
"Je moet veranderen!"
Ik ken van vroeger veel gezinnen waar het strenger aan toe ging dan bij ons thuis. Maar er was geen beweging gaande om die gezinnen aan te pakken en te dwingen tot andere huisregels. Dat gold ook voor gezinnen waar het er veel vrijer aan toe ging. Leven en laten leven was het. Iets wat nationaal en internationaal niet meer gebeurt. Er is een soort dwingelandij ontstaan waarin iedereen met de neus dezelfde kant op moet. Zelfs in je eigen huis!
Onlangs las ik een stukje waarin vega's zich beklaagden niet uitgenodigd te zijn voor een straat-BBQ. Op zich zou je denken : "Wat raar." Totdat je stukjes leest van andere straatbewoners, die stellen dat de vega's telkens over het eten van vlees komen zeuren als iemand in hun omgeving de bbq gebruikt. Tja, zeurpieten wil je niet op een feestje hebben.
Wij ken ook vega's. Ik vind het geen probleem om hen tegemoet te komen als ze blijven eten. Zij eten dan een ei, terwijl ik een hamburger nuttig. Maar als ik bij hen thuis ben, moet ik ook een ei eten. Dan moet ik dus wel veranderen. We eten nooit aardappelen met groente en een ei. 😂 Respect dient over en weer plaats te vinden en moet verdiend en niet afgedwongen worden.
Onlangs las ik een stukje waarin vega's zich beklaagden niet uitgenodigd te zijn voor een straat-BBQ. Op zich zou je denken : "Wat raar." Totdat je stukjes leest van andere straatbewoners, die stellen dat de vega's telkens over het eten van vlees komen zeuren als iemand in hun omgeving de bbq gebruikt. Tja, zeurpieten wil je niet op een feestje hebben.
Wij ken ook vega's. Ik vind het geen probleem om hen tegemoet te komen als ze blijven eten. Zij eten dan een ei, terwijl ik een hamburger nuttig. Maar als ik bij hen thuis ben, moet ik ook een ei eten. Dan moet ik dus wel veranderen. We eten nooit aardappelen met groente en een ei. 😂 Respect dient over en weer plaats te vinden en moet verdiend en niet afgedwongen worden.
donderdag 25 juni 2026
MAFS Australië
Tijdens middagpauze kijk ik af en toe naar bovengenoemde serie. Om vooral het menselijk gedrag van de deelnemers te volgen. Wat ik niet begrijp is, dat de stellen blijkbaar ook goed met elkaar overweg moeten kunnen. Terwijl duidelijk is, dat niet iedereen met elkaar klikt. Dat is in de wereld nu eenmaal zo.
Een van de deelnemers heeft de gewoonte anderen kritisch te benaderen en wat quasi grappige opmerkingen te moeten maken. Zij, ene Bec, gaat het hele rijtje af. Totdat iemand het spuugzat is en haar terugpakt. Uitdelen is ze goed in, maar niet in incasseren. Dan wordt ze boos en gedraagt ze zich als slachtoffer. Dan ligt de oorzaak bij iedereen, behalve bij haarzelf. Bec zelf is al een aantal keren op haar gedrag aangesproken. Maar ze kan zich niet inhouden. Het zit blijkbaar in haar DNA. Hoeveel klanten heeft ze als accountmanager met haar gedrag al weggejaagd? Hoe dan ook, ik verbaas me en geniet van al die heisa. Tja, vrouwen onder elkaar. Praat me er niet van. Het doet mij denken aan de tijd dat ik leiding gaf aan een groep vrouwen.
Wat de begeleiding betreft, die is ook erg zwak.
Een van de deelnemers heeft de gewoonte anderen kritisch te benaderen en wat quasi grappige opmerkingen te moeten maken. Zij, ene Bec, gaat het hele rijtje af. Totdat iemand het spuugzat is en haar terugpakt. Uitdelen is ze goed in, maar niet in incasseren. Dan wordt ze boos en gedraagt ze zich als slachtoffer. Dan ligt de oorzaak bij iedereen, behalve bij haarzelf. Bec zelf is al een aantal keren op haar gedrag aangesproken. Maar ze kan zich niet inhouden. Het zit blijkbaar in haar DNA. Hoeveel klanten heeft ze als accountmanager met haar gedrag al weggejaagd? Hoe dan ook, ik verbaas me en geniet van al die heisa. Tja, vrouwen onder elkaar. Praat me er niet van. Het doet mij denken aan de tijd dat ik leiding gaf aan een groep vrouwen.
Wat de begeleiding betreft, die is ook erg zwak.
Oorzaak en gevolg
De Britse PM Starmer heeft zijn ontslag ingediend. Volgens veel Britten heeft Starmer het land naar de knoppen geholpen. Net zoals Mark Rutte eerder deed en de Duitse bondskanselier Merz en Trump aan het doen zijn. De landen die Oekraïne steunen werken ook aan hun eigen ondergang. Het lijkt een vooraf geregisseerde politiek te zijn, waarvan veel delen terug te vinden zijn bij het WEF.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.
Over kinderen
Ergens las ik, dat het niet goed gaat met de zorg voor kinderen. Oud nieuws wat mij, als opa, betreft. Het gaat allemaal heel anders dan toen wij kinderen aan het opvoeden waren. En niet elke verandering is een goede.
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.
Abonneren op:
Posts (Atom)

