zondag 26 juni 2011

Op een regenachtige zaterdag

Wat een slecht weer was het gisteren! Maar Sonnepon en ik zijn toch op de fiets naar de markt gereden. Niet iedereen was zo heldhaftig, dus stonden er flinke rijen bij de parkeergarages. Met de auto naar het centrum is niets voor ons. We hoeven geen parkeerplaats te zoeken, niet te betalen en de tijd in de gaten houden en we zijn lekker in beweging. En we hoeven ook geen gezicht als een oorwurm te trekken, omdat we in de rij moeten staan. De slagboom van deze parkeergarage is trouwens al ruim een week kapot.
Bij het Agoratheater was een multicultureel evenement gaande. Met dans, muziek en.... lekker eten! Mijn oog viel direct op een Antilliaanse tekst : pastechi! Daar kon ik niet aan voorbijgaan. Samen hebben we er een gegeten. Heerlijk! We hebben ook roti met kip gekocht. Als we dan toch eenmaal bezig zijn, dan gaan we ervoor. Al dat lekkers deed Sonja spontaan besluiten zelf loempia's te gaan maken. Dus werd er ook kip, taugé (niets mis mee) en kool gekocht.  Ik zag ook Tu tu kabritu. Volgens mij is dat geitenvlees op zuur. We hebben ooit zoiets gekregen van onze buurvrouw op Curaçao. Ze maakte het ook van varkensvlees. Het smaakte best wel lekker. Toen het begon te regenen hebben we bij de Hema een kop thee gedronken. Sommige mensen worden echt chagrijnig van dit weer. Het wordt extra vervelend als ze dat ook flink laten blijken. En dat zijn nota bene Hollandse mensen. Na de thee hebben we nog wat rondgekeken en zijn via de toko in de wijk Botter weer naar huis gereden.