zondag 26 juni 2011

Grote schoonmaak

In het verleden heb ik me al eerder beklaagd over het zeer matige systeembeheer bij WEBLOG. Bijna al mijn vragen werden afgedaan met : dat gaat even duren. Maar dat even bleek jaren te zijn. Zo kon ik bijv. niet mijn wachtwoord wijzigen. Iets waarvoor ik nota bene extra betaalde! De antwoorden waren ook vaak niet echt leuk van toon. Zeg maar bitchy. Ook het matige beheer speelde dus een rol in mijn besluit. Maar wellicht komt het ook omdat ik zelf jaren in dat vakgebied heb verkeerd en weet hoe het eigenlijk zou moeten. Niet dat de door mij gehanteerde methoden en technieken per definitie goed waren, maar wel succesvol ook in de relatie met de klant.
 Ik heb overigens nog meer opgeruimd deze week. In de wijk werd een aantal containers geplaatst waar bewoners hun grofvuil in konden gooien. Dus dat was een mooie gelegenheid om op zolder wat te ruimen. Ik heb ook een alleenstaande vrouw geholpen met het opruimen van al de rommel die ze in haar achtertuin had opgeslagen. Daarnaast heb ik bijna al mijn lp's van de hand gedaan! Ik heb er zo'n 650 in één keer verkocht. Een kleine stapel heb ik gehouden. Ik liep al lang met die gedachte rond, maar twijfelde elke keer weer. Met Kerst heb ik nog de stellingen waarin ze stonden, verstevigd. Wat een gewicht! Een liefhebber uit Drenthe kwam 4 uur na plaatsing van de advertentie op Marktplaats langs. Hij heeft ze stuk voor stuk bekeken en de hele partij gekocht! Van de meeste albums heb ik mp3 bestanden gemaakt. Dus de muziek heb ik nog. Zo'n grote partij in één keer verkopen kan lastig zijn. Sommigen zijn daar maanden mee aan het adverteren. Het is een kwestie van goed de markt analyseren en logisch denken. Iemand die in mijn collectie twee lp's vindt die hij wil hebben, zal geen honderden euro's willen betalen. Ook al krijgt ie er de rest bij. Het mooiste zou zijn, als je de prijs kunt bepalen, nadat een geïnteresseerde heeft aangegeven hoeveel lp's hij eigenlijk wil kopen. Een goede, gewilde lp doet plm. 10 euro. Maar iemand die maar 60 lp's wil, wil vaak geen 600 euro betalen voor de hele collectie. Het is nu wat kaal op zolder. Maar ik heb de muziek niet opgegeven. Dus er zullen wel weer nieuwe oude lp's komen. Maar geen 700 meer.