De kwantiteit viert hoogtij, de kwaliteit is op sterven na dood. Alles moet in een hoog tempo gebeuren en gaat ten koste van de kwaliteit. Scoren, scoren en nog eens scoren. Vierkante meters maken, orders scoren, x patiënten binnen een uur doen enzovoorts. Alles gericht op de zeer korte termijn.
Ook bij gerenommeerde bankinstellingen laat de kwaliteit te wensen over. Zo kwam ik in een heuse programmaloop terecht toen ik een betaling wilde doen. Telkens weer werd om een mobielnummer gevraagd, dat ik al een paar keer eerder had ingetoetst en dat door het systeem alle keren bevestigd werd als zijnde correct en ontvangen. Toen ik besloot de boel maar af te sluiten kreeg ik dit pop up schermpje te zien :
Tja, en toen? Geen buttons met Stoppen of Doorgaan. Een triest voorbeeld van een applicatie die niet getest is. Of de tester zat te blowen achter zijn scherm. Toen ik na deze aankondiging de usb kabel eruit trok kreeg ik te lezen dat de verbinding (nog een keer??) verbroken was. Triest.