Hoezo? De hoofdzekering bevindt zich niet links, maar rechts van de accu. Daar bevindt zich ook de pluspool en de hoofdzekering. Die zekering was prima in orde. Ik heb hem even doorgemeten.
Ik heb de (lood)accu nogmaals gecontroleerd, maar nu met een andere lader. Het resultaat was hetzelfde : vol. De spanning bedroeg iets meer dan 13,8 volt. De volle accu heb ik weer op z'n plaats gezet en de kabels aangesloten.
Nadat ik het contact had aangezet, bleef het controlelampje van de versnellingsbak donker. De verlichting die normaal standaard aangaat, deed het ook niet. Het elektrisch starten lukte nog steeds niet. Er klonk niet eens een klik of zo. Dus maar weer met een lichte trap het blokje gestart. Eén trap was voldoende. Ik liet het blokje een tijdje draaien. Wat denk je? Na zo'n 3 minuten sprong opeens de lamp van de koplamp aan. Het controlelampje van de versnelling brandde ook. Ik heb de rest gecontroleerd en alles werkte.
Ik heb de motor daarna uitgezet. Toen ik het contact weer op On gedraaid had, gingen zowaar de lampen aan. Ook de startmotor was weer tot leven gewekt. Hoera! Terugkijkend denk ik dat door de lege accu het elektrisch systeem wat tijd nodig heeft gehad om zichzelf via een draaiende motor weer op te laden c.q. te reanimeren. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Ik heb met tussenpozen van een uur het blokje diverse keren elektrisch gestart. Alles werkt als vanouds(hoorn). Haha!
Mijn naspeuringen op het internet hebben niet geleid tot het vinden van soortgelijke problematiek bij de Hanway. Daar ging het vaak over losgetrilde bouten en moeren. Starten en rijden waren geen onderwerpen op de fora.