In de loop der tijd zijn er aardig wat zaken veranderd dan wel toegevoegd aan de camper. Ik heb aan de achterzijde twee ogen gemonteerd. Aan elke kant een op de carrosserie op zo’n 2 meter hoogte. Die ogen zijn bedoeld om er een waslijn aan te knopen. Een uiteinde van de waslijn heeft een haak, een omgebogen ronde haring. Daarmee enter ik een boom. Haha. Als er geen bomen zijn, plaats ik een tentstok die ik met 2 scheerlijnen vastzet. Als de haak goed om een tak zit, trek ik de waslijn door het oog strak en leg er een knoop in.
Onder de bumper heb ik twee haken geschroefd. Dat kon vrij gemakkelijk, want de bumper is van staal. Dus die haken kunnen aardig wat trekkracht hebben. Die haken en ogen bevinden zich dus aan de achterzijde. Aan de voorzijde heb ik niets toegevoegd. Men heeft de Fiat dusdanig ontworpen, dat het front geen uitsteeksel kent omwille van veiligheid.
Omdat onze Duitse overburen ook een Ducato rijden, heb ik even gevraagd of ik bepaalde technische dingen mocht bekijken, om ze te vergelijken met onze bus. Ik vroeg me o.a. af in hoeverre de koplampen in combinatie met de richtingaanwijzers juist gemonteerd zijn. Maar bij hun wagen waren ze op dezelfde (in mijn ogen vreemde) manier bevestigd. Hun Ducato is 3 jaar jonger en heeft een 2.8 JTD motorblok. Toch is ie niet veel beter in de bergen dan die van ons, volgens de eigenaar. Maar dat komt misschien door de zwaardere opbouw. Het is een alkoof.