dinsdag 24 september 2019
Verwarming in de kampeerbus -2-
Nu ik de oplossing gevonden heb in de vorm van de trekonderbreker c.q. een geiserkap, kreeg ik een ander idee. Als ik die 90 graden bocht zou weglaten en alleen de kap gebruik, dan kan ik de kachel toch weer wel in de bus kwijt. Hij kan dan op een plek staan, waar ie zonder die kap met buis niet kon staan, omdat de warme luchtstroom geblokkeerd zou worden. Die plek bevindt zich onder de chauffeursstoel. De achterzijde van de sokkel waarop de stoel gemonteerd is gesloten. De voorzijde is open. In de metalen achterwand zou ik een rond gat kunnen maken met de diameter van de uitloop van de kap. Een bijkomend voordeel van gebruik in de bus is ook, dat de 'koude' luchtstroom al enigszins op temperatuur is. Bij montage onder de bus zal de kachel altijd relatief koude lucht aanzuigen en verwarmen en zal het verwarmen van de bus langer duren. Om deze oplossing te toetsen zal ik de chauffeursstoel eerst moeten verwijderen. Werk aan de winkel.