Afgelopen week was ik met kromme tenen samen met Sonja iets leuks aan het doen. Ahum, is dat geen contradictio in terminis? Ja en het is ook nog correct.
We deden een leuke bestelling, maar de afhandeling was erg langdradig en inefficiënt. Ik ben best wel geduldig, maar heb nogal moeite als mensen niet goed luisteren en dingen doen of zeggen die geen enkel raakvlak hebben met datgene wat gevraagd is. Als ik naar een zak spijkers vraag, ga dan geen uitgebreid verhaal vertellen hoe goed je met schroeven ook iets kunt vastzetten. En of ik weleens met houtlijm gewerkt heb. Zo verliep het gesprek. We gaven van tevoren aan wat we wilden, maar mevrouw gooide andere zaken op tafel en begon daarover uit te weiden. Afgezien daarvan was het druk in de zaak. Iets waar de medewerkster zich nogal druk over maakte.
Toen alles genoteerd was en de prijs berekend was, waren we klaar. Ze zei dat ze een speciaal mapje voor ons had aangemaakt op haar computer, zodat ze de bestelling direct zou kunnen reproduceren. Ze zou ons een e-mail ter bevestiging sturen. Dat e-mail kwam nog dezelfde dag. Maar bevatte geen kopie van de bestelling. Wel een soort folder-achtige mededeling met een prijs. Leuk om te weten, maar niet zinvol. Om toch iets van ons te laten horen stuurden we een e-mail terug met een bevestigende tekst.
Twee dagen later toch maar naar de winkel. Het was weer druk, maar minder druk dan de vorige keer. We werden door dezelfde medewerkster geholpen. En.... we begonnen bijna van voren af aan (zucht). Ik dacht dat ze dat eerder op haar computer gemaakte overzicht, dat ze zo keurig onder onze naam had opgeslagen weer tevoorschijn zou toveren. Nee dus. Op de mededeling dat haar bericht alles behalve compleet was, antwoordde ze : "Die klacht heb ik eerder gehoord." "Maar blijkbaar niets mee gedaan", dacht ik op mijn beurt.
Na bijna een uur waren we klaar. Ze gaat ons (weer) een bevestiging sturen. Dit keer de definitieve. Ze verontschuldigde zich nog vanwege de wachttijden, veroorzaakt door de drukte. Het liefst zou ik haar wat wegwijs willen maken over hoe ze meer tijd vrij kan maken door wat efficiënter en effectiever te gaan werken. Maar misschien werkt ze voor een burn out.