Vanmorgen heb ik weer een pakket aangeboden voor verzending via GLS. De pakketshop bevindt zich in een benzinestation van Shell. Ik heb daar diverse keren mijn hoofd gestoten toen ik via GLS een pakket wilde verzenden. De betreffende medewerkers kenden de afhandeling van zo'n verzending niet. En wilde er ook verder niets van weten. Daar stond ik dan als klant. Er was een mevrouw die wel op de hoogte was, maar die werkt daar niet meer. Toen was er een meneer, die gewoon aan de slag ging met goed resultaat. Maar de anderen trokken hun handen er vanaf.
Vanmorgen trof ik weer een nieuwe medewerker (wat een verloop daar). Ook hij wist niets van de GLS-procedure. Hij reageerde eerst aarzelend, maar toen ik hem vertelde dat ik wèl wist hoe de procedure is zag ik enige opluchting. Hij wilde wel een poging wagen. Ik vertelde hem eerst in grote lijnen wat hij moest doen. Bij zijn balie bevindt zich een map met daarin de etiketten en een folder met informatie. Toen hij die gevonden had, legde ik hem uit hoe hij het etiket moest invullen. Daarna volgde het verdelen van de deeletiketten : een deel op het pakket, een deel voor mij en een deel voor hemzelf. Ook het betalen aan de kassa (met GLS-toets) verliep goed. Meneer was duidelijk blij met de succesvolle afhandeling. "Weer wat geleerd", zei hij lachend. Op mijn beurt was ik blij met deze leergierige, klantgerichte medewerker.