Het meest lastige zijn de klanten, die beweren 'er verstand van te hebben'. Als een nieuw verwarmingssysteem ingeregeld en wel opgeleverd is en er na verloop van tijd problemen gemeld worden, betreft het opvallend vaak klanten die beweren 'er verstand van te hebben'. Een paar keer is het voorgekomen, dat een verwarmingssysteem ontregeld was geraakt, omdat de 'deskundige klant' zelf even aan de slag gegaan was. Met gevolg dat vooraf ingestelde waarden veranderd waren.
Sommige klanten zijn dan zo overtuigd van hun gelijk, dat ze niet eens in de gaten hebben, dat ondanks hun technische alwetendheid hun installatie het niet doet. Haha!
Het valt me ook op, dat tijdens de uitleg van de echte deskundige zij hem telkens onderbreken in plaats van naar hem te luisteren : ja, maar.... enz.
Tijdens mijn loopbaan kwam ik ook soortgelijke gebruikers tegen. Ze zeiden vaak dat ze niets gedaan hadden en/of wisten wat ze deden. Maar ze wisten niet dat al hun handelingen op hun computer keurig vastgelegd werden. Dus kon ik hen op de minuut nauwkeurig vertellen, wat ze gedaan en dus verkeerd gedaan hadden. Er waren gelukkig ook anderen, die niet met hun hakken in het zand gingen staan. Mensen die open stonden voor een stukje voorlichting en ervan leerden.