Het zal aan de kou gelegen hebben en het feit, dat de bus met zijn open neus op het oosten gestaan heeft en het blok ondergesneeuwd werd. Vanmiddag heb ik zonder startjumper de bus gestart. Ik heb wel eerst drie keer voorgegloeid, om de verbrandingskamers wat op te warmen. Toen ik de contactsleutel een slag verder draaide, sloeg de motor vrij snel aan. Hoera!
Ik heb hem zo'n 10 minuten laten warmdraaien. Met blauwe diesel in de tank mag dat toch? De accuspanning was 11,4 volt en dat was hoog genoeg om de startmotor een flinke draai te laten maken.
Nu ik toch over elektriciteit heb, de bestuurders van de e-wagens zijn vaak nogal ongeduldig. Ik heb het genoegen gehad om in zo'n auto te mogen rijden en het verschil met de diesel is natuurlijk erg groot. Maar ook met een moderne benzineauto. Zo'n e-car spuit vooruit. Hij accelereert heel erg snel. Sneller dan menige standaard auto. Ik merk dat e-car chauffeurs dat soms vergeten. De andere weggebruikers zijn niet zo zeer traag, e-car zijn een stuk sneller. Iets waarmee de e-car rijders best rekening mogen houden. Dus niet zo pushen en seinen a.u.b.