Vanmorgen ben ik, ondanks het miezerige weer, op mijn omgebouwde fiets gestapt. Even een en ander halen in de bouwmarkt. Vanwege de ombouw wilde ik een apart slot op het voorwiel kunnen zetten als ik de fiets ergens stal. Het voorwiel bevat de elektromotor en die is niet bepaald diefstalvrij gemonteerd. Geen snelkoppeling maar twee moeren, dat is het.
Onderweg heb ik een paar keer met de versnelling geschakeld. Dat verliep probleemloos. Ik bedoel ik merkte geen nadelig effect op de ondersteuning. Het controle paneeltje kent wat de snelheid (groene Mode toets) betreft 3 standen : Low, Medium en High. Toen ik hem op Med drukte was er een flink verschil ten opzichte van de Low stand. De fiets reed een stuk sneller. In stand High was het helemaal feest. Die zal ik nauwelijks gebruiken, tenzij ik op een rechte polderweg zo'n 10 km moet afleggen. Ik vond het stilvallen van de motor
tijdens het afremmen wel even wennen. Hij slaat direct weer aan, maar de overgang is niet echt vloeiend. Geen probleem hoor, want ik heb gewoon nog vaart. En anders biedt de boost schakelaar soelaas. Die werkt erg goed. Ook om even vlug iemand in te halen. Ik realiseer me wel, dat ik die schakelaar niet al te vaak moet gebruiken.
Ik ben gewoon erg tevreden over het rijden met de Bafang e-bike voorwielset. Bij de bouwmarkt heb ik een extra slot gekocht en de grijze kabelbinders. De zwarte binders op het (grijze) frame heb ik vervangen door de grijze. Dat vind ik toch net even fraaier ogen.