Vanmorgen heb ik nog een paar pogingen gewaagd de bouten van het rechter veerblad te lossen. Ik heb de moer verhit met een brander, ik heb de bout laten schrikken door er met een vuistje een flinke klap op te geven, met de luchtsleutel met 10 bar druk in de compressor lukte het ook niet en een krik onder de steeksleutel die op de moer gestoken was tilde de hele wagen op. Ook de moer iets verder aandraaien en vervolgens losdraaien lukte niet. Tja, dan zit ie dus na 24 jaar echt goed vast(geroest). Mocht het de garage ook niet lukken, dan blijft enkel het splijten of wegslijpen van de moer over. En dus nieuwe bouten en moeren om de jongere bladveer te kunnen bevestigen. Maar misschien heeft de garage nog speciaal gereedschap voor dit soort uitdagingen.
Overigens, ik heb de bladveren voor montage aangepast. Het tweede, korte blad was aan de bovenkant van het hoofdblad geplaatst. Ik heb dat blad naar de onderkant verhuisd, waar het veel meer nut heeft. Er komen nog wel aan de uiteinden stroppen op. De vering is nu wel wat stugger, maar op asfalt merk ik daar weinig tot niets van.