Vanmorgen was ik weer vroeg op. Een beetje erg vroeg. Blijkbaar heb ik minder slaap nodig. Op zich vind ik het niet vervelend hoor. Ik ben klaarwakker, dus stap ik uit bed.
De eerste stappen buiten, om de oud-papier kliko aan de straat te zetten, vond ik tamelijk fris. Maar toen Fenna en ik later aan de wandel gingen viel het mee. Fraai weer om buiten aan de Matrix te prutsen. Dat heb ik maar bij de loods gedaan.
Zoals van plan heb ik een paar velgen ontroest, in een roestomvormer / primer gezet en vervolgens zwart gelakt. Ze leken als nieuw! Tijdens de demontage van de wielen, zag ik dat een wieldop niet goed geplaatst was. De uitsparing voor het ventiel zat elders; ergo : het ventiel was onzichtbaar en onbereikbaar. Niet handig en tamelijk onzorgvuldig. Foutje, bedankt. Stom, want ik had gisteren nog tegen de dop staan duwen omdat ie wat van de velg week. Daar zat dus het ventiel achter!
Tussentijds, terwijl de primer en/of lak droogde, heb ik de bagagebak opgeruimd en schoongemaakt. Ik trof twee gevarendriehoeken aan en een hangslot. En een hoeveelheid zand en dennennaalden. De beide wielkasten vertoonden veel krassen, waardoor witte strepen door de grijze kleur tevoorschijn waren gekomen. Blijkbaar veroorzaakt door het vervoeren van hard materiaal met scherpe delen. Ik heb de beide kasten met wat staalwol geschuurd en toen gespoten. De hele bak ziet er gelijk aanzienlijk toonbaarder uit.
Gedurende de droogtijden heb ik in de motorruimte alvast wat roestige bouten vervangen. Oké, je mag me misschien een Pietje Precies willen noemen, maar ik noem het andere vaak half werk.