dinsdag 11 januari 2022

Schakelaar ventilator vervangen

Er staat hier een aantal bussen in de straat. Veel mensen hier zijn kleine zelfstandigen. Een paar staat de laatste tijd geregeld de ruiten te krabben, vanwege de nachtvorst. Ze komen blijkbaar niet in de gelegenheid om de avond ervoor de voorruit te bedekken. Of kunnen ze het geld voor zo'n ijsdeken niet missen?
Ondanks de kou heb ik vanmorgen het dashboard losgemaakt. Tja, dan is werken in zo'n grote, verwarmde loods wel heel erg ideaal. Ik ben dus wat verwend geweest. Maar met het portier gesloten lukte het me toch in de beperkte ruimte na heel erg veel gepriegel (wat veel schroefjes!) door de spaghetti bedrading heen te worstelen. Als eerste heb ik de schakelaar met contactspray behandeld. De polen waren wat geoxideerd, afgaande op de groene aanslag. Maar na reiniging deed de schakelaar het nog niet. Ja, alleen in stand 4.
Dus ik ben verder gaan schroeven en doen. Na veel gezucht en gesteun kreeg ik de schakelaar eruit. De werkruimte is erg krap bemeten. Dus kleine handen zouden handiger zijn. Maar dat komt waarschijnlijk omdat Italianen kleine mensjes zijn. De 4-standenschakelaar zelf is een gegoten geheel. Dus er viel niets meer te proberen. Toen ik het onderdeelnummer intoetste kreeg ik allerlei buitenlandse websites te zien. Dus dat schoot niet zo op. Ik heb een nieuwe besteld bij Autodoc. Ook buitenland, maar dichtbij (Duitsland). Dus afwachten maar. Tot die tijd is het in de cabine van de bus een bende. Het is niet anders. Ik ben benieuwd welke onbekende spieren ik morgen ga voelen. Morgen wilde ik de bus de brug oprijden. Voor de periodieke controle en het onderhoud van de onderkant. Maar dan moet ik eerst wat orde scheppen in de cabine.