Ander blogs en websites

woensdag 2 maart 2022

Ziggo aan de deur

Er stond vandaag een meneer aan de deur. Hij droeg een badge van Ziggo. Ik groette hem beleefd en begon niet zoals Fenna te blaffen. Ook al vind ik het leuren en zeuren aan de deur vervelend.
Meneer wilde mij een abonnement aansmeren. Maar ik sloeg het aanbod af, met de mededeling : "Wij zitten hier niet op structurele P-Ziggo-ses te wachten. We zijn heel erg tevreden met onze huidige leverancier. Weet je wat die man toen zei? "O, dan bent u vast bij KPN!" Haha, prachtig als een verkoper zijn eigen product zo positioneert en mijn keus bevestigt als zijnde een goede.
Hij bood me extra korting aan. Maar ik weet dat die korting later weer alsnog geïnd wordt. Ik keek terloops naar zijn schoenen. Die zagen er onbeschadigd uit. Dus hoefde ik geen voet tussen de deur te vrezen.
Ik ben vrij goed in het vriendelijk afbreken van zo'n commercieel praatje of anders gezegd zo'n gesprekje te beëindigen. Meneer probeerde de regie nog in handen te houden, maar ik groette hem vriendelijk en deed de deur weer dicht.