Telkens wanneer ik dat reclamespotje zie, heb ik te doen met dat ventje. Hij zit in kletsnatte kleding aan tafel, waar zijn moeder hem glimlachend soep voorschotelt. Alsof het de gewoonste zaak op de wereld betreft. Het typeert wel de hedendaags moeder-/ouderschap, dus is het wat mij betreft een realistisch spotje. Ook het moederschap is erg veranderd afgelopen decennia. Van 24/7 zorgzaam kloeken naar koekoek gedrag. Leve de evolutie. Het aantal echtscheidingen neemt toe. Mannen gaan steeds meer het type zaaddonor worden en voldoen daarmee aan de Bijbelse tekst : Gaat heen en vermenigvuldigt u! Of is het een zaaier ging uit om te zaaien? Vaderschap blijft hen vreemd. Het zal hen (Unox)worst wezen.
Als ik 's morgens de kinderen naar school zie gaan, valt het mij al te vaak op wie van hen een Unox-moeder of -vader heeft. Ze weten niet beter, dus vinden ze het gewoon. Ze ontbijten op de fiets of lopend. Ik heb van die kids weer wat zwerfvuil opgeruimd. Omdat hun Unox-ouders noch de koekoek hen da bijbrengt. Het scheelt die kids weer tijd. Anders kunnen ze niet demonstreren voor een beter klimaat.
Ander blogs en websites
▼