Wat de bus betreft, ik overweeg de 'stalen' remleidingen te vervangen door koperen. Volgens het Duitse werkplaatshandboek van de Ducato, bevindt zich op de hoofdremcilinder 3 aansluitingen voor de remmen. Ze worden volgens het boek vertakt door gebruik te maken van een verdeelstuk.
Maarrrr... als ik onder de motorkap kijk, zie ik een hoofdremcilinder met 5 aansluitingen. Dat zou kunnen betekenen, dat er geen verdeelstuk gebruikt is. Alle leidingen zijn dan direct aangesloten op de hoofdremcilinder. Als dat het geval is, en dat hoop ik van harte, dan is het vervangen van de resterende twee 'stalen' remleidingen niet zo lastig.
Vandaag is het oppasdag voor oma en opa, ook erg leuk en leerzaam. Luuk is namelijk hier. Hij begint steeds meer woordjes te zeggen. Zoals gezegd is eten geen enkel probleem. Erger, vanmiddag stond ie op een blaadje van een plant te kauwen! Morgenochtend ga ik weer naar de loods. Ik ben benieuwd hoe het met de remleidingen werkelijk zit.