Onder de overkapping is het 40 Celsius. Daar buiten is het 35 Celsius. Gelukkig is het binnen 22 Celsius. Het levert wel kippenvel op als ik van buiten naar binnen ga. En een klap voor mijn hoofd als ik naar buiten ga. Wat een verschillen!
Maar voor de rest geen last hoor. Ik heb vanmorgen nog wat gedaan aan het bestrijden van het ongewenst groen op het pleintje. Een beetje gericht sproeien, dat was alles. Eerder heb ik een blik in de loods geworpen en ben toen weer naar huis gegaan. Ik moet al rustig houden en dus maakte het niet zoveel verschil vanwege de warmte.
Veehouders hebben een brief gekregen vanwege de warmte in relatie tot hun dieren. De eigenaren worden geadviseerd schaduw te creƫren en/of het vee 's nacht naar buiten te jagen. In een soort ploegendienst : overdag slapen en 's nachts de wei in.
Ik herinner me nog, dat de grazers in de overbevolkte, kaal gevreten Oostvaardersplassen volgens Staatsbosbeheer gedurende de zeer warme dagen helemaal geen schaduw nodig hadden. Misschien moet de NVWA ook daar eens een kijkje gaan nemen.
