Ander blogs en websites

zaterdag 27 juni 2026

Niet zomaar in de brand

Twee weken geleden zijn hier twee auto's in brand gestoken. Dat er sprake was van opzet, was duidelijk. De daad had veel weg van een gerichte (wraak?) actie. Het betrof auto's van een autohandelaar.
Ik ken de mensen enkel vanwege een hondje van hen. Dat werd vaak losgelaten op straat. Het viel onze Fenna een paar keer aan. Omdat het een k*tkeffertje was, heb ik Fenna toen een keer losgelaten. Die ingreep heeft het probleem definitief opgelost. Als het keffertje ons zag aankomen, vluchtte het piepend en jankend naar z'n eigen voordeur. 😂
Later heb ik een ander keffertje van hen gevangen, toen het was weggelopen. De dochter probeerde hem te vangen, maar dat lukte dus niet. Ik heb hem toen onze tuin ingelokt. Het meisje heb ik vriendelijk gevraagd het nieuwe beestje niet meer zomaar los te laten lopen. Het heeft geholpen, want ik heb dar geen loslopend hondje meer gezien. Overigens heb ik die mensen altijd gegroet. Het was een kwestie van vervelend gedrag, wat aangepast is. Voor het overige ken ik ze niet.
Vandaag las ik dat twee mannen op dat adres opgepakt zijn. Vanwege fraude in de autohandel.