Ander blogs en websites

donderdag 25 juni 2026

MAFS Australiƫ

Tijdens middagpauze kijk ik af en toe naar bovengenoemde serie. Om vooral het menselijk gedrag van de deelnemers te volgen. Wat ik niet begrijp is, dat de stellen blijkbaar ook goed met elkaar overweg moeten kunnen. Terwijl duidelijk is, dat niet iedereen met elkaar klikt. Dat is in de wereld nu eenmaal zo.
Een van de deelnemers heeft de gewoonte anderen kritisch te benaderen en wat quasi grappige opmerkingen te moeten maken. Zij, ene Bec, gaat het hele rijtje af. Totdat iemand het spuugzat is en haar terugpakt. Uitdelen is ze goed in, maar niet in incasseren. Dan wordt ze boos en gedraagt ze zich als slachtoffer. Dan ligt de oorzaak bij iedereen, behalve bij haarzelf. Bec zelf is al een aantal keren op haar gedrag aangesproken. Maar ze kan zich niet inhouden. Het zit blijkbaar in haar DNA. Hoeveel klanten heeft ze als accountmanager met haar gedrag al weggejaagd? Hoe dan ook, ik verbaas me en geniet van al die heisa. Tja, vrouwen onder elkaar. Praat me er niet van. Het doet mij denken aan de tijd dat ik leiding gaf aan een groep vrouwen.
Wat de begeleiding betreft, die is ook erg zwak.